Onderwijs Honours College

Aletta Jacobs College Tour: Lilianne Ploumen

Wanneer:wo 07-03-2018 20:00 - 21:30
Waar:Aula, Academiegebouw

Dit jaar zal Lilianne Ploumen de Aletta Jacobsprijs in ontvangst nemen. Deze prijs wordt door de Rijksuniversiteit Groningen elke twee jaar uitgereikt aan een vrouw met een academische opleiding die zich inzet op het gebied van nationale en/of internationale vrouwenemancipatie. De prijs ontleent zijn naam aan de eerste vrouwelijke student aan de RUG en vrouwelijke dokter van Nederland, Aletta Jacobs (1854-1929). Vorige winnaars van deze prijs zijn onder andere Neelie Kroes, Hedy d’Ancona, en Petra Stienen.

Lilianne Ploumen

Wie is Lilianne Ploumen?

Op 8 maart 2018 zal voormalig minister van Buitenlandse Handel & Ontwikkelingssamenwerking en oud-voorzitster van de PvdA, Lilianne Ploumen, de Aletta Jacobsprijs 2018 in ontvangst nemen. Deze prijs wordt aan haar uitgereikt voor haar belangrijke bijdrage als lid van de adviesraad over Gender & Development (onderdeel van World Bank Group) van 2015 tot 2017 en voor het opzetten van het ‘She Decides’ fonds.

RUG College Tour

Op de avond voorafgaand aan de prijsuitreiking, woensdag 7 maart 2018, wordt er een College Tour-evenement georganiseerd namens Honours masterstudenten van de RUG ter ere van Lilianne Ploumen. Dit evenement, gebaseerd op de Nederlandse televisieserie 'College Tour', biedt studenten de mogelijkheid om Lilianne Ploumen te ontmoeten en haar vragen te stellen over haar leven, prestaties en carrière. Gastvrouw van de avond is dr. Els Maeckelberghe, medisch ethicus van het UMCG.

Indienen van de vragen

Ben je geïnteresseerd in politiek, vrouwenrechten of in het leven en de carrière van Lilianne Ploumen? Reserveer dan snel je plaats voor dit ongelooflijke event. Heb je een vraag/opmerking die je graag wilt stellen? Plaats dan een vraag/opmerking in het laatste veld van het formulier.

De ingediende vragen worden onderverdeeld in vier categorieën: carrière, persoonlijk, ‘She Decides’ en toekomstperspectieven. Aan de hand van deze categorieën zal de organisatie van de College Tour de meest interessante en originele vragen uitkiezen die gesteld worden tijdens het evenement. De mensen wiens vraag is gekozen, worden voor 6 maart geïnformeerd.

Informatie over het evenement

Wanneer: woensdag 7 maart 2018
Waar: Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, 9712 CP Groningen
Deuren open: 19.45 uur
Starttijd evenement: 20.00 uur
Eindtijd evenement: 21.30 uur
Contact: collegetour rug.nl

Iedereen is van harte welkom om dit evenement bij te wonen!

College Tour 2018