Onderwijs Open dagen

Voorlichtingsactiviteiten voor studiekiezers

Ouderejaarsstudenten zeggen vaak dat een bezoek aan een voorlichtingsevenement doorslaggevend is geweest voor hun studiekeuze. Je krijgt informatie uit de eerste hand, kunt specifieke vragen stellen, proeft de sfeer en je leert alvast mensen kennen met wie je straks misschien studeert. Wellicht bevind je je nog in de fase van het oriënteren en rondkijken. Het kan ook zijn dat je al een stuk verder bent en graag meer informatie wilt over een of twee studies. Of je twijfelt nog tussen biologie en farmacie of tussen Utrecht en Groningen. De Rijksuniversiteit Groningen biedt daarom verschillende voorlichtingsevenementen aan.

Hieronder zijn alle reeds geplande voorlichtingsevenementen te vinden. Specifieke informatie over één van de voorlichtingsevenementen vind je door op het evenement te klikken.

Voorlichting

Korte omschrijving

doorlopend
Proefstudeerdagen voor vwo6-leerlingen en hbo1-studenten.
maart 2024
Vier weken online studeren om te zien of een opleiding echt bij je past.
18 t/m 22 maart 2024
Voorlichting voor hbo- en universitaire studenten die informatie willen over de masteropleidingen van de RUG.
2 t/m 4 en 9 t/m 11 april 2024
Kennismaken met de RUG voor vwo4-klassen.
13 april 2024
Open dag voor studiekiezers die informatie willen over de bacheloropleidingen van de RUG.
8 juni 2024
Algemene informatie voor ouders over de RUG, de stad Groningen, studiekeuze, studiebegeleiding, studiekosten en huisvesting.
4 en 5 oktober 2024
De RUG is aanwezig op de Onderwijsbeurs Noordoost in de Evenementenhal te Hardenberg.
8 november 2024
najaar 2024
Vier weken online studeren om te zien of een opleiding echt bij je past.
18 t/m 22 november 2024
29 en 30 november 2024
De RUG is aanwezig op de Studiekeuzebeurs Midden in de Jaarbeurs te Utrecht.
9 t/m 13 december 2024
Online voorlichting over onze numerus fixusopleidingen voor scholieren die in 2025 gaan studeren.
31 januari 2025

Aanmelden

Als je van plan bent (een van) deze voorlichtingsevenementen te bezoeken, meld je dan aan via de betreffende site.

Laatst gewijzigd:11 maart 2024 17:14