Over ons Werken bij de RUG Dual Career Support

Dienstverlening en ondersteuning

Bij Dual Career Support (DCS) bieden wij uitgebreide ondersteuning aan geregistreerde DCS-partners. Hieronder vind je een overzicht van onze diensten:

Partnerondersteuning
  • Lidmaatschap Sportvereniging Personeel Rijksuniversiteit (SPR): In het eerste jaar in Groningen kunnen DCS-partners tegen het medewerkerstarief lid worden van de SPR. Aanmelden kan via het formulier op de SPR-website, onder vermelding van partner van een RUG-medewerker.
  • Taalcursussen bij de RUG: DCS-leden ontvangen eenmalig 10% korting op een cursus Nederlands bij het Talencentrum RUG. Neem contact op voor een persoonlijke kortingsvoucher.
Updates en informatie
  • LinkedIn: Via onze LinkedIn-groep en nieuwsbrief blijf je op de hoogte van DCS-ontwikkelingen en mogelijke vacatures binnen en buiten de RUG.
  • 2-uur informatiesessie bij het IWCN: Binnen 3 maanden na registratie bij DCS kun je onder bepaalde voorwaarden een gratis vragensessie aanvragen bij het International Welcome Center North. Neem voor meer informatie contact op met het IWCN via het contactformulier.
  • Gratis trainingen en workshops: DCS-partners kunnen kosteloos deelnemen aan trainingen van onze partner Queenfishers, gericht op de Nederlandse arbeidsmarkt.
  • Lidmaatschap Openbare Bibliotheek: Geniet een jaar lang gratis van de Openbare Bibliotheek. Stuur een mail met als onderwerp 'gratis lidmaatschap Openbare Bibliotheek' en voeg een scan van je identiteitsbewijs toe.
  • Universiteitskrant (UK): Dagelijks nieuws over de RUG in het Nederlands en Engels.
Praktische zaken binnen de RUG
  • HR Informatiebalie: Voor vragen over de universiteit en praktische zaken kun je terecht bij de HR Informatiebalie.
  • Immigration Service Desk: Ondersteuning bij zaken zoals visa en verblijfsvergunningen.
  • Vitaliteitscoaching: Gratis coaching door vitaliteitscoach Linda van den Bovenkamp.
Diensten en informatie buiten de RUG
  • International Welcome Center North (IWCN): Ondersteuning bij overheidsformaliteiten en informatie over wonen en werken in Nederland.
  • Make it in the North (MiitN): Carrièreplatform met evenementen, workshops en individuele loopbaanondersteuning.
  • Gemeente Groningen: Essentiële informatie voor nieuwkomers.
  • Nederlandse Overheid: Informatie over immigratie naar Nederland.
  • VisitGroningen.nl: Toeristische informatie over de stad en provincie.
  • The Northern Times: Laatste nieuws uit Groningen, Drenthe en Friesland in het Engels.
  • Here and Now: Engelstalig overzicht van vrijetijds- en culturele activiteiten in de noordelijke provinciën.

Contact en meer informatie

Bij DCS streven we ernaar jou en je partner te ondersteunen, niet alleen professioneel, maar ook sociaal. Heb je vragen of wil je meer informatie?

Meer informatie over onze diensten is te vinden op de DCS Flyer of neem contact met ons op via dualcareer@rug.nl.

Laatst gewijzigd:23 januari 2024 15:37