Over ons Werken bij de RUG Dual Career Support

Dual Career Support

Ontdek wat we voor jouw partner kunnen betekenen

Bij Dual Career Support (DCS) streven we ernaar de partners van nieuwe (wetenschappelijke) medewerkers aan de Rijksuniversiteit Groningen te ondersteunen en adviseren. Ontdek hieronder wat we voor jou en je partner kunnen betekenen:

Loopbaanondersteuning
  • Persoonlijk intakegesprek en follow-up sessies met een van onze ervaren Jobcoaches.
  • Gratis check van het cv en motivatiebrief, en op aanvraag oefenen van sollicitatiegesprekken.
  • Informatiepakket over solliciteren op de Nederlandse arbeidsmarkt na de intake.
  • Gratis inschrijving voor workshops en sollicitatietrainingen door Queenfishers en Make it in the North (MiitN).
  • Mogelijkheid voor DCS partners om intern te solliciteren op RUG-vacatures.
Sociale activiteiten
  • Ondersteuning bij het opbouwen van een sociaal netwerk in samenwerking met het International Welcome Center North (IWCN).
  • Kansen om andere DCS partners te ontmoeten tijdens culturele en sociale evenementen.
  • Laagdrempelige mogelijkheid om Nederlands te leren via het IWCN.
Voordelen voor DCS leden
  • Diverse voordelen gedurende het eerste jaar, zoals korting bij de UG sportorganisatie SPR.
  • Deelname aan cursussen van het universitaire gezondheidsprogramma Balans.
  • Gratis sessie met vitaliteitscoach Linda van den Bovenkamp.
  • Korting op taalcursussen bij het Talencentrum.
  • Gratis lidmaatschap van de Forum bibliotheek.
  • Lidmaatschap van de LinkedIn groep voor DCS partners met wekelijkse vacatures en updates over werkgerelateerde en sociale activiteiten.
Externe partners

Samenwerking met International Welcome Center North en Make it in the North voor uitgebreide ondersteuning en netwerkmogelijkheden.

Aanmelden

Meld je hier aan als je de partner bent van een nieuw aangenomen personeelslid van de RUG dat maximaal 2 jaar geleden naar Groningen is verhuisd.

Wat kun je verwachten na aanmelding
  • Een welkomstbrief met meer informatie over onze diensten.
  • Regelmatige nieuwsbrieven met nuttige informatie voor internationals.
  • Persoonlijk intakegesprek en follow-up sessies met een DCS Jobcoach.
  • Uitnodigingen voor gratis trainingen en carrière workshops.
  • Mogelijkheid om als DCS partner intern te solliciteren op RUG-vacatures.
Na twee jaar

Het lidmaatschap eindigt na twee jaar, maar er zijn uitzonderingen voor specifieke situaties. Neem gerust contact op met DCS voor meer informatie.

Contact en meer informatie

Bij DCS streven we ernaar jou en je partner te ondersteunen, niet alleen professioneel, maar ook sociaal. Heb je vragen of wil je meer informatie?

Meer informatie over onze diensten is te vinden op de DCS Flyer of neem contact met ons op via dualcareer@rug.nl.

Laatst gewijzigd:23 januari 2024 14:36