Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen Communities of practice

Interdisciplinair Onderwijs

Community of Practice Interdisciplinair Onderwijs

In deze Community of Practice worden docenten samengebracht om deel te nemen aan dialogen over innovatieve toepassingen in interdisciplinair onderwijs om te worden geïnspireerd, van elkaar te leren en om de kwaliteit van interdisciplinair onderwijs te vergroten. We stimuleren samenwerking, het onderzoeken van nieuwe mogelijkheden en het nemen van nieuwe initiatieven binnen interdisciplinair onderwijs.

We bouwen aan bestaande connecties over de onderzoeksdisciplines, vergroten ze in onderwijs en optimaliseren zichtbaarheid zowel naar onze community van docenten als naar onze studenten door interdisciplinair onderzoek en de bijbehorend kern en methode uit te dragen.

Als community verbinden we ons zowel aan de vier schools (Aletta Jacobs School, Jantina Tammes School, Wubbo Ockels School and Rudolf Agricola School) die focussen op interdisciplinair onderwijs en onderzoek als aan het ENLIGHT netwerk.

Binnen de CoP IO zijn er een aantal focusgroepen rond de volgende thema's:

• Interdisciplinaire minoren

• Learning Communities

• Challenge Based Education

• De verbinding tussen interdisciplinair onderwijs en interdisciplinair onderzoek

Een andere belangrijke pijler is, in samenwerking met TAG Grants support, om informatie over mogelijkheden voor financiering (grant, programmes) voor het ontwikkelen van interdisciplinair onderwijs te verstrekken.

Tijdens het Education Festival 2023 heeft de CoP twee online sessies gepresenteerd. Je kunt ze bekijken via onderstaande links:

Dr. Marline Lisette Wilders

Marline Lisette Wilders - Community of Practice Leader
Dr. Marline Lisette Wilders is Universitair Docent Kunst en Maatschappij aan het UCG en de Faculteit der Letteren. Aan het UCG doceert ze Artivism, Visual and Arts Based Methods, onderzoeksvaardigheden en geeft ze projectmatig onderwijs. Aan de Faculteit der Letteren doceert ze onderzoeksmethoden voor Sociale en Geesteswetenschappen en is ze tweedejaarscoördinator van de Research Master Cultural Leadership.

Binnen de TAG richt ze zich op het stimuleren van de dialoog over innovatieve praktijken in interdisciplinair onderwijs binnen de Community of Practice. Bovendien is ze geïnteresseerd in het verkennen en stimuleren van nieuwe onderwijssamenwerkingen die een brug slaan tussen faculteiten en disciplines.

Dr. Marline Lisette Wilders
Bekijk de video

Video
Ontmoet Marline Lisette Wilders en leer meer over de doelen van de Community of Practice Interdisciplinair Onderwijs.
Bekijk de video

Meer informatie & deelname
Heb je een vraag of wil je graag actief deelnemen aan deze community?
Neem dan contact op met de community leider, Marline Lisette Wilders, via m.l.wilders rug.nl.

Laatst gewijzigd:07 november 2023 18:33