Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen

Lunch & Learn: The Inclusive Teacher - Inclusive Course Design

Wanneer:ma 29-04-2024 12:00 - 13:00
Waar:House of Connections, Red Room

Rossi (2023, p. xix) definieert een inclusief cursusontwerp als het overwegeven van "het volledige scala van menselijke diversiteit met haar complexiteit". Als dit intimiderend klinkt, zul je in deze sessie zien dat de stap naar een meer inclusief cursusontwerp vaak een kwestie is van het nemen van kleine, praktische stappen.

Iain Johnston-White en Rina Fokel de Vries presenteren de derde zelfstudie-unit van de cursus The Inclusive Teacher die binnenkort wordt gelanceerd op Brightspace. Deze unit behandelt verschillende aspecten van een inclusief cursusontwerp, zoals hoe je principes van Universal Design for Learning toepast, een literatuurlijst diversifieert om de vertegenwoordiging van studenten te verbeteren, of cursusmateriaal toegankelijker maakt voor studenten met verschillende capaciteiten en achtergronden.

Tijdens de sessie krijg je de kans om ervaringen en standpunten uit te wisselen met je collega's. Je krijgt ook een voorproefje van de praktische toepassingen van inclusief cursusontwerp. Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk ontdek je hoe kleine aanpassingen een grote positieve impact kunnen hebben - voor studenten, maar ook voor jou!

De sessie zal in het Engels plaatsvinden.