Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen

Drink & Discuss

Wanneer:vr 15-03-2024 16:00 - 17:00
Waar:House of Connections

Weiwei's promotieonderzoek is gewijd aan het verbeteren van actief leren van studenten in interculturele groepsinstellingen. Het richt zich op het begrijpen van de motivaties, interacties en competentieontwikkeling van studenten in deze veeleisende (internationale en interdisciplinaire) samenwerkingscontexten. Haar onderzoek verkent ook strategieën waarmee onderwijsgevenden en instellingen studenten kunnen ondersteunen en ervoor kunnen zorgen dat alle betrokken studenten groeien.

Tijdens de aankomende workshop zal ze haar lopende onderzoek presenteren, waarbij de Drawing and Talking Method wordt gebruikt om de hoogte- en dieptepunten in de motivatie van studenten en groepsdynamiek binnen de interdisciplinaire universitaire minor 'Meer gezonde jaren' in kaart te brengen. De workshop is bedoeld om concepten van zelfregulering, sociaalregulering en co-regulering in het leerproces te introduceren. Er is een boeiend interactief gedeelte gepland, waarbij deelnemers deel zullen nemen aan rollenspellen (als studenten, mentoren, coördinatoren, cliënten) om de tekeningen van studenten te analyseren en interpreteren. Deze activiteiten zullen inzicht bieden in de 20 weken durende leerreis van studenten in een op teams gebaseerd interdisciplinair programma. De workshop zal ook een open discussieforum bevatten, gericht op strategieën om het leren van studenten te verbeteren en de mogelijke toepassing van de Drawing and Talking Method in cursusbeoordelingen.

De sessie zal in het Engels plaatsvinden.