Over ons Actueel Voor de pers

Fennis, prof. dr. Bob

Bob Fennis

Bob Fennis (Tilburg, 1968) is hoogleraar Consumentengedrag bij de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG. In zijn onderzoek richt Fennis zich onder meer op de werking van reclame en andere vormen van marketingcommunicatie, waarbij onbewuste beïnvloeding van consumentengedrag zijn bijzondere belangstelling heeft.

Fennis studeerde sociale psychologie aan de Universiteit Utrecht en communicatiewetenschap (cum laude) aan de Radboud Universiteit Nijmegen. In 1999 promoveerde hij in Utrecht op het proefschrift ‘Health on television: Studies on the content and effects of mass media messages.’ Dit betrof een onderzoek naar het beeld en de effecten van gezondheidsreclame op televisie. Fennis werkte onder meer als senior onderzoeks- en communicatieadviseur bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en als senior consultant bij Boer & Croon Corporate Communication. Ook was hij als universitair (hoofd)docent verbonden aan de Vrije Universiteit Amsterdam, de Universiteit Twente en de Universiteit Utrecht.

Eerder in het nieuws

RUG artikel

Contact en meer informatie

Publicaties

Er zijn geen publicaties gevonden die voldoen aan de criteria.

Laatst gewijzigd:11 januari 2024 11:23