Maatschappij/bedrijven Wetenschapswinkels Taal, Cultuur en Communicatie Menu

Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie

De Wetenschapswinkels van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) doen maatschappijgericht wetenschappelijk onderzoek in opdracht van verschillende (non-profit) organisaties. Ook bemiddelen de Wetenschapswinkels in onderzoeks- of onderwijsprojecten binnen hun netwerk op basis van de inhoud van de gestelde vragen. De Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie bemiddelt in vragen op het brede terrein van de letteren disciplines.

In het licht van een aantal lange envruchtbare samenwerkingen met literaire organisaties als Stichting Senia, Het Kinderboekenhuis Winsum, Stichting Zendingserfgoed en het brede onderzoek dat op onze faculteit wordt uitgevoerd naar de overlap tussen literatuur, welzijn en rouw viel het ons op dat er veel kennis en kunde over Literatuur en rouw in onze provincie aanwezig is, maar veelal versnipperd. Naar het geslaagde voorbeeld van onze Kloosterkennismiddag, is daarom een vervolg in het leven geroepen: De Literaire Kennismiddag!

Laatst gewijzigd:12 maart 2024 14:22