Skip to ContentSkip to Navigation
Maatschappij/bedrijvenWetenschapswinkelsTaal, Cultuur en Communicatie

Geneesmiddelenvoorlichting via filmpjes

Iedereen heeft recht op goede informatie over de medicijnen die hij/zij gebruikt. Maar de bijsluiters die de fabrikant levert, zijn niet de gemakkelijkst leesbare teksten. Daarom wordt er voor verschillende doelgroepen in de apotheek extra informatie aangeboden. Dat kan mondeling of met een extra folder, maar het kan tegenwoordig ook via filmpjes op internet. Wat zijn nu de voor- en nadelen van dit soort filmpjes? Bijvoorbeeld de filmpjes over inname van geneesmiddelen op de algemene site apotheek.nl.

Hoe werkt zo'n filmpje in de praktijk, waar kan er miscommunicatie optreden en hoe kun je de boodschap het duidelijkst overdragen? Een student Communicatie- en Informatiewetenschappen doet bij de wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie onderzoek naar deze vragen, analyseert filmpjes en hoopt eind 2012 de resultaten te kunnen presenteren.

Laatst gewijzigd:02 oktober 2015 22:45