Skip to ContentSkip to Navigation
Maatschappij/bedrijvenWetenschapswinkelsOver de Wetenschapswinkels

Feedbackproject van Jorieke Lindner nu ook in vakblad 'Onderwijsinnovatie'

08 mei 2018

Het Wetenschapswinkelproject van Jorieke Lindner over peerfeedback heeft geleid tot een publicatie in het kwartaalblad 'Onderwijsinnovatie'. De inmiddels afgestudeerde studente Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen schreef het artikel 'De winst van peerfeedback' samen met Saskia Visser, coördinator van de Wetenschapwinkel Taal, Cultuur en Communicatie.

OnderwijsInnovatie

Het kwartaalblad OnderwijsInnovatie (OI) wordt uitgegeven door de Open Universiteit en behandelt onderwerpen die te maken hebben met innovaties in het gehele hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen. Effectieve peerfeedback gaat volgens Jorieke niet primair over tijdsbesparing voor de docent, maar over het verbeteren van het leerproces van zowel de feedback gevende als de feedback ontvangende student. Daarom is het belangrijk om verder te gaan dan elkaar corrigeren, concludeert Jorieke: "Het gaat bij feedback ook over het aangeven van het verschil tussen het huidige niveau en het niveau wat de student zou moeten halen (feedup) en hoe de student dit kan overbruggen (feedforward). Daarnaast wordt feedback effectiever wanneer er voldoende positieve feedback wordt gegeven en er discussie over feedback kan ontstaan," Wilt u het artikel lezen? Of meer informatie over peerfeedback willen? Volg dan onderstaande links of stuur een mail naar s.j.visser@rug.nl.

OnderwijsInnovatie
OnderwijsInnovatie
Laatst gewijzigd:08 mei 2018 13:08

Meer nieuws