Skip to ContentSkip to Navigation
Society/business Science Shops

Feedbackproject van Jorieke Lindner nu ook in vakblad 'Onderwijsinnovatie'

08 mei 2018

Het Wetenschapswinkelproject van Jorieke Lindner over peerfeedback heeft geleid tot een publicatie in het kwartaalblad 'Onderwijsinnovatie'. De inmiddels afgestudeerde studente Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen schreef het artikel 'De winst van peerfeedback' samen met Saskia Visser, coördinator van de Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie.

OnderwijsInnovatie

Het kwartaalblad OnderwijsInnovatie (OI) wordt uitgegeven door de Open Universiteit en behandelt onderwerpen die te maken hebben met innovaties in het gehele hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen. Effectieve peerfeedback gaat volgens Jorieke niet primair over tijdsbesparing voor de docent, maar over het verbeteren van het leerproces van zowel de feedback gevende als de feedback ontvangende student. Daarom is het belangrijk om verder te gaan dan elkaar corrigeren, concludeert Jorieke: "Het gaat bij feedback ook over het aangeven van het verschil tussen het huidige niveau en het niveau wat de student zou moeten halen (feedup) en hoe de student dit kan overbruggen (feedforward). Daarnaast wordt feedback effectiever wanneer er voldoende positieve feedback wordt gegeven en er discussie over feedback kan ontstaan," Wilt u het artikel lezen? Of meer informatie over peerfeedback willen? Volg dan onderstaande links of stuur een mail naar s.j.visser rug.nl.

OnderwijsInnovatie
OnderwijsInnovatie
Laatst gewijzigd:04 augustus 2021 15:07

Meer nieuws

  • 20 september 2021

    Geen gezeik, de zonneauto komt er

    Noordelijk team Top Dutch Solar Racing bereidt zich met vereende krachten voor op zonnerace in Marokko.

  • 01 september 2021

    Zin of onzin? Jonge onderzoekers toetsen twintig spreekwoorden

    Spreekwoorden. Zonder erbij na te denken maken we er dagelijks gebruik van. Maar de maatschappij verandert voortdurend. Hebben we nog wel iets aan die eeuwenoude wijsheden? Welke kunnen we handhaven en welke kunnen worden bijgezet in het mausoleum...

  • 15 juni 2021

    Van ‘gesloten’ wetenschap naar Open Science

    Vera Heininga is sinds januari 2021 de Open Science coördinator en beoogd programmaleider van het aanstaande Open Science programma van de Rijksuniversiteit Groningen. Ze promoveerde in 2017 met een proefschrift dat ten dele gericht was op...