Feedbackproject van Jorieke Lindner nu ook in vakblad 'Onderwijsinnovatie'
Het Wetenschapswinkelproject van Jorieke Lindner over peerfeedback heeft geleid tot een publicatie in het kwartaalblad 'Onderwijsinnovatie'. De inmiddels afgestudeerde studente Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen schreef het artikel 'De winst van peerfeedback' samen met Saskia Visser, coördinator van de Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie.
OnderwijsInnovatie
Het kwartaalblad OnderwijsInnovatie (OI) wordt uitgegeven door de Open Universiteit en behandelt onderwerpen die te maken hebben met innovaties in het gehele hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen. Effectieve peerfeedback gaat volgens Jorieke niet primair over tijdsbesparing voor de docent, maar over het verbeteren van het leerproces van zowel de feedback gevende als de feedback ontvangende student. Daarom is het belangrijk om verder te gaan dan elkaar corrigeren, concludeert Jorieke: "Het gaat bij feedback ook over het aangeven van het verschil tussen het huidige niveau en het niveau wat de student zou moeten halen (feedup) en hoe de student dit kan overbruggen (feedforward). Daarnaast wordt feedback effectiever wanneer er voldoende positieve feedback wordt gegeven en er discussie over feedback kan ontstaan," Wilt u het artikel lezen? Of meer informatie over peerfeedback willen? Volg dan onderstaande links of stuur een mail naar s.j.visser rug.nl.

Laatst gewijzigd: | 04 augustus 2021 15:07 |
Meer nieuws
-
05 maart 2025
Vrouwen in de wetenschap
De RUG viert Internationale Vrouwendag met een bijzondere fotoserie: Vrouwen in de wetenschap.
-
16 december 2024
Jouke de Vries: ‘De universiteit zal wendbaar moeten zijn’
Aan het einde van 2024 blikt collegevoorzitter Jouke de Vries terug op het afgelopen jaar. In de podcast gaat hij in op zijn persoonlijke hoogte- en dieptepunten en kijkt hij vooruit naar de toekomst van de universiteit in financieel moeilijke tijden...
-
10 juni 2024
Om een wolkenkrabber heen zwermen
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...