Skip to ContentSkip to Navigation
Maatschappij/bedrijven Wetenschapswinkels

Feedbackproject van Jorieke Lindner nu ook in vakblad 'Onderwijsinnovatie'

08 mei 2018

Het Wetenschapswinkelproject van Jorieke Lindner over peerfeedback heeft geleid tot een publicatie in het kwartaalblad 'Onderwijsinnovatie'. De inmiddels afgestudeerde studente Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen schreef het artikel 'De winst van peerfeedback' samen met Saskia Visser, coördinator van de Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie.

OnderwijsInnovatie

Het kwartaalblad OnderwijsInnovatie (OI) wordt uitgegeven door de Open Universiteit en behandelt onderwerpen die te maken hebben met innovaties in het gehele hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen. Effectieve peerfeedback gaat volgens Jorieke niet primair over tijdsbesparing voor de docent, maar over het verbeteren van het leerproces van zowel de feedback gevende als de feedback ontvangende student. Daarom is het belangrijk om verder te gaan dan elkaar corrigeren, concludeert Jorieke: "Het gaat bij feedback ook over het aangeven van het verschil tussen het huidige niveau en het niveau wat de student zou moeten halen (feedup) en hoe de student dit kan overbruggen (feedforward). Daarnaast wordt feedback effectiever wanneer er voldoende positieve feedback wordt gegeven en er discussie over feedback kan ontstaan," Wilt u het artikel lezen? Of meer informatie over peerfeedback willen? Volg dan onderstaande links of stuur een mail naar s.j.visser rug.nl.

OnderwijsInnovatie
OnderwijsInnovatie
Laatst gewijzigd:04 augustus 2021 15:07

Meer nieuws

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...

  • 04 maart 2024

    Een plantaardige sensor

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 11 december 2023

    Join the 'Language and AI' community

    As a part of the Jantina Tammes School, the 'Language and AI' theme is an interdisciplinary initiative that aims to encourage collaboration among academics, PhD candidates, students, and industry representatives who share a keen interest in the...