Maatschappij/bedrijven Wetenschapswinkels

Beter voor het milieu: de wegwerp of herbruikbare chirurgische set?

16 juni 2022

Handschoenen, mondkapjes, maar ook chirurgische sets; huisartsen gooien op een dag een hoop weg. Goed voor de hygiëne, maar minder goed voor het milieu. Huisarts Harry de Graaf vindt dat er nog te weinig wordt gekeken naar verduurzaming in de zorgsector. Student Technische Bedrijfskunde Veerle van Citters onderzocht daarom in samenwerking met de Bèta Wetenschapswinkel of huisartsenpraktijken beter voor wegwerp- of herbruikbare chirurgische setjes kunnen kiezen.

Laatst gewijzigd:16 juni 2022 14:11