Energy Onderwijs

Professionals en postacademisch onderwijs

Creating a Climate for Change

De Summer School Creating a Climate for Change wil masterstudenten, promovendi en beroepsbeoefenaren in vakgebieden gerelateerd aan integrale duurzaamheid inspireren en de mogelijkheid bieden de vaardigheden te ontwikkelen die zij nodig hebben om binnen organisaties veranderingen te bewerkstelligen. Bovendien draagt deze Summer School bij aan bewustwording van de leiders van de toekomst, om ervoor te zorgen dat zij duurzaamheid in hun denken en handelen integreren.

> Meer over de Summer School Creating a Climate for Change

International Law for Sustainable Societies

Migratiecrisis

In deze Summer School, die wordt georganiseerd door de vakgroep Internationaal Recht, gaan we bekijken op welke manieren het internationale recht bijdraagt aan de implementatie van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG: Sustainable Development Goals). Binnen deze 17 SDG's zijn 169 specifieke streefdoelen vastgesteld, waaronder universele toegang tot voedsel, water, gezondheidszorg en onderwijs, duurzame economische groei, milieubescherming en het bevorderen van vrede en gerechtigheid. Tijdens de Summer School houden we ons elke dag met één specifiek subthema bezig, zoals elementaire menselijke behoeften, duurzame ontwikkeling, leefomgeving, migratie, crises en transities.

> Meer over de Summer School International Law for Sustainable Societies

Local Energy Innovation for Global Change

Hoe komen technologische vernieuwing en nieuwe maatschappelijke of economische benaderingen tot stand? Hoe verhouden dergelijke innovaties zich tot bestaande investeerders en bedrijven? De Groningen Energy Summer School richt zich op het thema 'Local Energy Innovations for Global Change' en past een geïntegreerde benadering toe op de maatschappelijke en technologische aspecten van energietransitie. In deze Summer School komen diverse disciplines samen, wat promovendi een uniek inzicht biedt in verschillende aspecten van energietransitie.

> Meer over de Summer School Local Energy Innovation for Global Change

The Curse of Natural Gas Resources

Deze Summer School vindt plaats in Tanzania. Hier zijn onder de zeebodem enorme gasreserves gevonden, zodat nu de vraag rijst hoe en onder welke omstandigheden dit gas moet worden gewonnen. En waar gaat de opbrengst naartoe? Deze Summer School richt zich op een aantal belangrijke vragen, zoals: hoe kunnen lokale gemeenschappen en lokale overheden profiteren van de gasreserves, en hoe kan Tanzania het hoofd bieden aan de 'vloek' van deze overvloed aan natuurlijke hulpbronnen?

> Meer over de Summer School The Curse of Natural Gas Resources

Energierecht op Locatie

Energierecht op Locatie is een postacademische cursus van het Groningen Centre of Energy Law en Juridische Post Academische Opleidingen die zich richt op het Nederlandse energierecht vanuit een Europees perspectief. De cursus, die op locatie wordt gegeven, richt zich op de gehele energieketen ‘van put tot pit’. Per energiebron en onderdeel van de energieketen – productie, levering en transport - worden alle relevante juridische aspecten behandeld door zowel academici als deskundigen uit het werkveld.

> Meer over Energierecht op Locatie

North Sea Energy Law Programme

Het North Sea Energy Law Programme is een dynamische, geaccrediteerde masteropleiding in deeltijd, waarin expertise van de universiteiten van Groningen, Oslo, Aberdeen en Kopenhagen wordt gebundeld. Dit juridische joint-degreeprogramma is ontwikkeld om deelnemers een breder, dieper en krachtiger inzicht in het energierecht te bieden. Een belangrijk onderdeel van het programma is een verblijf van twee weken aan elk van de vier universiteiten. Bovendien worden diverse excursies georganiseerd. Dankzij de unieke opbouw van deze opleiding kunnen deelnemers gewoon hun werk fulltime blijven doen, terwijl ze tijdens de geconcentreerde onderwijsblokken nauwe banden opbouwen met hun medestudenten, docenten en beroepsbeoefenaren.

> Meer over de North Sea Energy Law Programme

Community-Centric Energy Transition

Zonnepanelen op dak

Wilt u meer leren over energietransitie? Dan is deze zesdaagse leergang iets voor u. Energietransitie gaat over meer dan alleen energie. Het gaat ook over het verkennen van alternatieve wegen naar een meer gedecentraliseerd, economisch efficiënt en maatschappelijk wenselijk energiesysteem. In de cursus ‘Community-Centric Energy Transition’ doet u nieuwe inzichten op over hoe dit kan worden bereikt. Na voltooiing ontvangen deelnemers een certificaat.

> Meer over de cursus Community-Centric Energy Transition

Laatst gewijzigd:20 mei 2022 08:26