Skip to ContentSkip to Navigation
Maatschappij/bedrijvenCentrum voor Informatie TechnologieNieuws

Hoe zit het met de verkeersveiligheid bij scholen?

07 september 2018
Verkeerssituatie bij scholen
Verkeerssituatie bij scholen

De Geodienst van het CIT heeft in opdracht van RTL Nieuws alle door de politie geregistreerde ongelukken per schoolomgeving in kaart gebracht.

Bijna 9 op de 10 scholen ervaren verkeersproblemen in de directe omgeving. Dat is niet vreemd: in de buurt van scholen gebeurden de afgelopen drie jaar ruim 10.000 ongelukken.

Verder onderzoek

Bij scholen in een grote stad zijn dertien keer zo veel ongelukken als bij scholen op het platteland. Vooral rondom basisscholen zijn er problemen. Foutparkeren, drukte op toegangswegen, te hard rijden en onoverzichtelijke verkeerssituaties zijn daarbij de meestgenoemde knelpunten. Samen met de vakgroep Verkeerspsychologie van de RUG wordt er de komende tijd verder onderzoek gedaan naar de verkeerssituatie rondom scholen.

Bekijk hoeveel ongelukken bij jouw school gebeurden

Laatst gewijzigd:07 september 2018 12:55

Meer nieuws

  • 11 september 2018

    Van Klokhuis-vraag naar Veni-subsidie

    Als kind was Jorrig Vogels al gefascineerd door taal en vergeleek hij de verschillende woorden voor ingrediënten op verpakkingen. Een jaar terug sleepte de taalonderzoeker een Veni-beurs in de wacht. ‘Taal heeft iets telepathisch: het beeld dat ík in...

  • 07 september 2018

    Constructief overleg – gezamenlijke overeenkomst

    Na een intensief en constructief gesprek met de actievoerende studenten van studentenpartij DAG en ROOD (jongeren SP) is donderdagavond een gezamenlijke overeenkomst bereikt op vier punten, vooral gericht op de lange termijn.

  • 04 september 2018

    Weg met die systeemplafonds

    Als Zuidlarens jongetje vond hij al die oude gebouwen in de stad Groningen maar niks. De interesse in historische panden kwam pas later, tijdens zijn studie Bouwkunde. Als bouwkundige is René Bosscher nu verantwoordelijk voor de buitenkant van de gebouwen...