Skip to ContentSkip to Navigation
Maatschappij/bedrijvenCentrum voor Informatie TechnologieICT & OnderwijsDocentprofessionalisering

ICT in het onderwijs

Julie Schell: https://blog.peerinstruction.net/
Julie Schell: https://blog.peerinstruction.net/

Doelgroep Docenten die willen experimenteren met ICT-toepassingen in het onderwijs.
Datum Najaar 2018: 4 december 2018 (9:30-13:00)
Voorjaar 2019: 15 mei 2019 (13:30-16:30)
Niveau * (Geen (onderwijskundige) ervaring vereist)
Studielast 6 uur
Kosten 150 euro
Aantal deelnemers 6-8 deelnemers
Certificaat Iedere deelnemer krijgt na afloop een certificaat uitgereikt.
Voertaal Afhankelijk van de inschrijvingen: Nederlands/Engels

Leeruitkomsten


Aan het eind van deze cursus bent u in staat om:
- Kleine ICT-toepassingen te implementeren in uw onderwijs
- Interactie te bevorderen door middel van ICT-toepassingen
- De meerwaarde van ICT-toepassingen in onderwijssituaties te evalueren

Over de cursus

ICT wordt steeds intensiever ingezet in het onderwijs. Heeft u uw collega’s al eens horen praten over Mentimeter? Of over Todaysmeet? Of over het gebruik van sociale media in het onderwijs?Heeft u altijd al eens willen experimenteren met het maken van korte video’s die u kunt gebruiken in uw colleges? Of wilt u misschien gewoon meer weten over de mogelijkheden die er zijn om uw onderwijs op te frissen met ICT-toepassingen?

Deze interactieve training biedt u de mogelijkheid om te experimenteren met allerlei ICT-toepassingen. Daarnaast zal er ingegaan worden op de pedagogische meerwaarde van ICT-toepassingen in het onderwijs. Voorafgaand aan de training wordt u gevraagd een vragenlijst in te vullen over uw ervaring met ICT in onderwijs. Op deze manier kan de trainer goed inspelen op de verwachtingen en voorkennis die aanwezig zijn bij de deelnemers.

Studenten aan de slag met Mentimeter, © Peter van der Sijde
Studenten aan de slag met Mentimeter, © Peter van der Sijde

Voorbeelden van ICT-toepassingen:

  • Mentimeter
  • Kahoot
  • Google Classroom
  • PowToon

Reacties deelnemers

" Diverse manieren om ICT te gebruiken worden besproken, die bruikbaar zijn voor/tijdens/na de les. Deze toepassingen verhogen de interactie met studenten."

"Veel verschillende toepassingen, die ik nog niett eerder had gezien."

" Er worden voorbeelden gegeven van technologie in actie. "

Laatst gewijzigd:28 juni 2018 13:19
printView this page in: English