Expertisecentra bij GMW
Sinds kort telt de faculteit GMW vijf expertisecentra. In deze centra houden onderzoekers van verschillende basiseenheden zich samen met partners uit de praktijk bezig met onderzoek, scholing en advies op het gebied van actuele maatschappelijke thema’s.
Binnen de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen wordt er volop samengewerkt met anderen binnen en buiten de universiteit. Denk aan samenwerkingen met andere basiseenheden of faculteiten, maar ook met organisaties zoals FC Groningen, het ministerie van defensie, het UMCG en WIJ Groningen.
Deze bijzondere samenwerkingen zijn sinds kort geclusterd in vijf expertisecentra. De centra houden zich bezig met onderzoek, scholing en advies op het gebied van actuele maatschappelijke thema’s: gezondheid en welzijn, diversiteit, talentontwikkeling en betere hulpverlening aan probleemgezinnen.
De vijf expertisecentra zijn:
- Gezinnen met meervoudige en complexe problemen
- Sociale wetenschappen, gezondheid en welzijn
- Talentontwikkeling
- LGBTQIA+ onderzoek (website volgt binnenkort)
- Interactie in de diverse klas (website volgt binnenkort)
Opmerkingen of vragen over dit stuk? Neem contact op met de afdeling Communicatie, Marketing en Voorlichting van GMW.
Laatst gewijzigd: | 22 maart 2022 13:51 |
Meer nieuws
-
30 juni 2025
Wetenschap Werkt | RuimBaan voor statushouders
Statushouders hebben vaak genoeg kennis en kunde maar niet de geschikte diploma’s of praktische handvatten om in Nederland aan een geschikte vaste baan te komen. Bovendien spelen culturele verschillen en verwachtingen een grote rol bij zowel...
-
17 juni 2025
Het brein als blokkentoren
Al decennialang probeert Monicque Lorist, hoogleraar cognitieve neuropsychologie, te ontrafelen hoe het menselijk brein werkt. Wat beïnvloedt ons denken? Wat gebeurt er als we moe zijn, of ouder worden? “Er is nog zo veel wat we niet weten. Vragen...
-
16 juni 2025
Wetenschap Werkt | Druk & Dwars
Nogal wat kinderen vertonen energiek en eigenzinnig gedrag dat niet past bij de eisen van onze samenleving. Ouders, leerkrachten en pedagogisch medewerkers willen daarom graag handvatten om ermee om te gaan, zonder gelijk het hulpverleningscircuit...