Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Lenen bij andere bibliotheken wijzigt

30 januari 2019

Maakt u gebruik van de mogelijkheid om publicaties aan te vragen bij een andere bibliotheek (IBL-Interbibliothecair Leenverkeer)? Vanaf 28 januari 2019 gaan de Universiteitsbibliotheek Groningen en de Centrale Medische Bibliotheek over op een nieuw systeem voor aanvragen binnen Nederland. U kunt eenvoudiger inloggen en aanvragen.

Wat verandert er?

Uw lopende aanvragen worden afgehandeld zoals gebruikelijk. U kunt geen IBL meer aanvragen via Picarta. In SmartCat kunt u een aanvraag indienen via de knop ‘Aanvragen bij een andere bibliotheek’. U kunt zelf aangeven bij welke bibliotheeklocatie u uw boek wilt afhalen. Artikelen worden digitaal geleverd. De nieuwe werkwijze zal najaar 2019 worden geëvalueerd.

Tarieven
Binnenlands IBL Buitenlands IBL
Studenten gratis Boek: €6,-
Artikel: €0,60 per kopie, met een minimum van €6,-
Medewerkers/promovendi gratis gratis
Overige leners

Boek: €13,-
Artikel: €6,50

Boek: kostprijs wordt volledig doorberekend, met een minimum van €26,50
Artikel: €1,20 per pagina, met een minimum van €26,50

N.B.: U kunt de kosten voor uw IBL-aanvraag betalen bij de Servicebalie bij afhalen van de publicatie. Voor artikelen krijgt u een rekening toegestuurd.
Wat gebeurt er met mijn huidige tegoed?
  • Huidige studenten: uw tegoed is teruggestort op uw RUGpas, u hoeft dus niets te doen.
  • Oud-studenten/overige leners: gebruik het formulier teruggave IBL-saldo
Meer weten?

Zie de Veelgestelde vragen

Vragen?