Over ons Faculteit der Letteren Informatie voor nieuwe studenten Faculteit der Letteren 2024-2025 De start van je bachelor Informatiekunde

Aanschaf verplichte literatuur en laptop

Verplichte literatuur

Als je lid wordt van studievereniging ASCI kun je via hen alle literatuur met korting aanschaffen. Je kunt dan al je boeken in één keer bestellen op de ASCI website, klik op ‘studie’ en vervolgens ‘boeken bestellen’. Let er op dat je de meest recente druk besteld!

Wil je het liever zelf regelen, dan kun je terecht in de Online Course Catalogue Ocasys. Hier vind je per vak het overzicht van de verplichte literatuur die je dient aan te schaffen. Je kunt deze boeken zelf in de betere boekhandel bestellen.

Het is van belang dat je alle boeken in huis hebt voordat we beginnen aan het collegejaar.

Laptop

Voor de opleiding wordt aangeraden een computer/laptop aan te schaffen. Je krijgt met je RUG-account toegang tot een Windows- en een Linuxomgeving. In de cursussen wordt regelmatig binnen Linux gewerkt. Je krijgt een introductie tot Linux op de introductiedag. Mocht je in bezit zijn van een eigen laptop, dan is het belangrijk om deze mee te nemen naar de instructies!

Mocht je nog van plan zijn een nieuwe computer aan te schaffen houd rekening met het volgende:

Aanbevolen specificaties laptop

• 8 GB werkgeheugen of meer
  • 2 GHz i5 / i7 (64-bit) processor of beter
  • 256 GB SSD of groter
  • Een HDD wordt afgeraden

Voor studentenkorting op hardware en software zie Surfspot en log in door op ‘Rijksuniversiteit Groningen’ te klikken.

Laatst gewijzigd:23 april 2024 15:37