Problems in communication, language and speech discussed in two-week exchange programme
The Faculty of Behavioural and Social Sciences of the University of Groningen welcomes students from Ilia State University in Georgia and Haifa University in Israel for a two weeks course about Problems in communication, language and speech.
The course (1-12 July) aims to disseminate knowledge in the field of problems in communication, language and speech. Students will also visit a center and school for children with visual impairmens of Visio and the treatment center for young children with a language development disorder at Kentalis in Groningen.
The course is organised by teachers of the Master Communication and Congenital Deafblindness in collaboration with the Erasmus Mundus master Clinical Linguistics, Developmental Psychology and Pedagogical and Educational Sciences and is part of the EU+ capacity builiding project 'Assisting Better Communication'.
For more information: contact dr. Saskia Damen, s.damen rug.nl or visit https://www.rug.nl/gmw/pedagogical-and-educational-sciences/research/abc/
Laatst gewijzigd: | 12 juli 2019 12:55 |
Meer nieuws
-
09 april 2024
Kirsten van den Bosch: ‘Studenten verbinden met de praktijk is echt in elke opleiding haalbaar’
Dr. Kirsten van den Bosch en haar team wonnen de Best Practice Award 2024 met hun initiatief om studenten te verbinden met organisaties om echte problemen op te lossen binnen Academic Learning Communities.
-
03 april 2024
Onderzoek: veel stress bij Groningers vanwege de gaswinningsproblematiek, ook onder ouderen
De gaswinningsproblematiek heeft nog altijd veel effect op mensen in Groningen. Uit vragenlijstonderzoek blijkt dat mensen die meerdere keren schade aan hun woning hadden, een steeds slechtere gezondheid hebben. Daarnaast laten interviews met...
-
05 maart 2024
'Ook grijze muizen kunnen creatief zijn'
Organisatiepsycholoog Eric Rietzschel onderzoekt creativiteit op de werkvloer. Volgens hem helpt creativiteit ons om verder te komen, maar is er ook een negatieve kant.