Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Lerarenopleiding

Onderwijscongres: Dag van de Vakdidactiek

02 juli 2019

Op vrijdag 5 juli aanstaande organiseren de lerarenopleidingen van NHL Stenden Hogeschool en de Rijksuniversiteit Groningen voor de tweede keer de Dag van de Vakdidactiek. Tijdens dit unieke evenement komen ruim 400 docenten, studenten en opleiders uit Noord-Nederland samen om ervaringen en good practices te delen over het onderwijs.

Thema van dit evenement: ‘Haal meer uit je vak!’

De deelnemers delen hun ervaringen, ontwikkelen samen onderwijs en raken geïnspireerd voor het komende schooljaar door een boeiende keynote over lesgeven in de onzekere onderwijswereld. Daarnaast biedt het programma mooie workshops en verrassende ‘parels uit de praktijk’ waarmee de deelnemers aan de slag kunnen om samen onderwijs te ontwikkelen. De Dag van de Vakdidactiek heeft het karakter van een onderwijsfestival met onder andere live muziek verzorgd door leerlingen van het Harens Lyceum.

Expertisecentrum Vakdidactiek Noord, het samenwerkingsverband van de lerarenopleidingen van het Noorden, heeft als motto: ‘Samen staan we sterk voor goed onderwijs in het Noorden’. De dag vindt plaats op vrijdag 5 juli op het Harens Lyceum, Kerklaan 39 te Haren.

U bent van harte uitgenodigd om de Dag van de Vakdidactiek, of een gedeelte hiervan, bij te wonen.

08:30 – 09:15 uur          Inloop met koffie en live muziek

09:15 – 09:45 uur          Plenaire opening

10:00 – 12:30 uur          Vakspecifiek programma

12:30 – 13:30 uur          Lunch