Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Lerarenopleiding

050 Education Meet-up: VR in het onderwijs

14 maart 2019

Even naar Florence om de stijlkenmerken van de Renaissance te bekijken. De opbouw van een scheikundig molecuul van alle kanten analyseren. Of voor een (virtueel) klaslokaal staan met leerlingen die dansen op tafel. Virtual reality heeft ongekende mogelijkheden voor het onderwijs.

Daarom organiseert de Lerarenopleiding van de Rijksuniversiteit Groningen op 8 april de eerste 050 Education Meet-up in het VR-lab van de RUG. We starten om 15.30 met Winand Slingenbergh van Fablab Groningen, die veel ervaring heeft met VR in het onderwijs. Hij geeft een inkijkje in de manieren waarop je VR effectief kunt toepassen binnen of buiten je lessen. Vervolgens kun je zelf het VR-lab in om te ervaren wat er al mogelijk is - of in de nabije toekomst werkelijkheid wordt.

We eindigen met een borrel waar je je ervaringen kunt uitwisselen. Entree is gratis. Wel moet je je hier even aanmelden in verband met de catering.

15.00-15.30 Inloop

15.30: Inspiratiesessie Winand Slingenbergh en verkennen van VR-lab.

Laatst gewijzigd:29 maart 2019 11:07

Meer nieuws

  • 16 april 2024

    RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...