Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Tot en met:vr 25-03-2022 19:00
Waar:Blackboard Collaborate
De factor religie.

In veel nationale en internationale sociaalmaatschappelijke thema's is religie een belangrijke factor. Religiewetenschappers zijn nodig als experts in een wereld waarin religie niet weg te denken is uit het dagelijks leven.

Binnen de masteropleiding Theologie en Religiewetenschappen bieden we verschillende tracks aan die elk religie onderzoeken in relatie tot specifieke onderwerpen, van erfgoed tot vredesopbouw, van gezondheid & welzijn tot politiek. Je bent van harte welkom tijdens de online mastervoorlichtingsdagen om meer te weten te komen over onze programma's en de factor religie in cultuur en maatschappij!

Faculteitshal

Opleidingen

Tracks in eenjarige masterprogramme Theologie en Religiewetenschappen:

Tweejarige Research Master:

Double Degree Programma's:

Onze alumni komen in veel verschillende beroepen terecht, van beleidsmedewerker erfgoedbeheer tot adviseur op het gebied van seksualiteit. Nieuwsgierig? Kijk op onze alumnipagina voor voorbeelden!

Programma

Van elke masteropleiding bieden we minstens één online voorlichtingsronde aan met informatie over de opleiding. Je ontmoet één of meer docenten en studenten van de master. Ook is in elke ronde een studieadviseur aanwezig die je meer kan vertellen over toelating tot de master en studievoorzieningen.

Maandag 21 maart Dinsdag 22 maart Woensdag 23 maart Donderdag 24 maart Vrijdag 25 maart
15 - 16 uur Theology and Religious Studies (Research)
16 - 17 uur Religion, Health and Wellbeing - Ethics and Diversity
17 - 18 uur Werk & Zingeving (NL)

Lerarenopleiding Godsdienst en Levensbeschouwing (postmaster LVHO - NL)

Religion, Conflict and Globalization

Theology and Religious Studies (Research)
18 - 19 uur

Theology and Religious Studies: short introduction to all tracks

Religion and Pluralism, Ancient & Modern Religion and Cultural Heritage
19 - 20 uur Religion, Health and Wellbeing - Geestelijke Verzorging (NL) Religion, Health and Wellbeing - all specializations (NL)

Religion and Pluralism - DDM Groningen - Cordoba

Religion, Conflict and Globalization

De voorlichting is in het Engels, tenzij anders vermeld.

Aanmelden

Vanaf 18 februari kun jij je per opleiding aanmelden, zo stel je je eigen voorlichtingsprogramma samen.

Kun je er niet bij zijn en heb je vragen over de opleiding, dan kun je ook contact opnemen met een van onze masterambassadeurs.

De online voorlichting wordt opgenomen en is na afloop enkele weken beschikbaar op de RUG-website.