Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Vanaf:wo 25-11-2020 15:00
Tot en met:vr 27-11-2020 20:00
Waar:Blackboard Collaborate

In veel nationale en internationale sociaalmaatschappelijke thema's is eligie een belangrijke factor. Soms is dat heel zichtbaar, bijvoorbeeld bij religieuze radicalisering. Soms is dat veel minder zichtbaar en zijn we ons nauwelijks bewust van de invloed die religie heeft in maatschappelijke verschijnselen. Bijvoorbeeld bij seksuele gezondheid of klimaatverandering. Religies spelen continu, bewust en onbewust, een belangrijke rol in hoe we met elkaar samenleven. Religiewetenschappers zijn nodig als experts in een wereld waarin religie niet weg te denken is uit het dagelijks leven.

Binnen de masteropleiding Theologie en Religiewetenschappen bieden we verschillende tracks aan die elk religie onderzoeken in relatie tot specifieke onderwerpen, van erfgoed tot vredesopbouw, van gezondheid & welzijn tot politiek. Je bent van harte welkom tijdens de online mastervoorlichtingsdagen om meer te weten te komen over onze programma's en de factor religie in cultuur en maatschappij!

Opleidingen

De faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap biedt de volgende masterprogramma's aan:

Daarnaast kun je masterprogramma's aan andere faculteiten volgen in combinatie met onze masteropleidingen:

Onze alumni komen in veel verschillende beroepen terecht, van beleidsmedewerker erfgoedbeheer tot adviseur op het gebied van seksualiteit. Nieuwsgierig? Kijk op onze alumnipagina voor voorbeelden!

Programma

Van elke masteropleiding bieden we minstens één online voorlichtingsronde aan met informatie over de opleiding. Je ontmoet één of meer docenten en studenten van de master. Ook is in elke ronde een studieadviseur aanwezig die je meer kan vertellen over toelating tot de master en studievoorzieningen.

Woensdag 25 november Donderdag 26 november Vrijdag 27 november
15-16 uur Religion, Health and Wellbeing - all specializations Religion and Pluralism, Ancient and Modern Religion and Cultural Heritage
16-17 uur

Religion, Health and Wellbeing - Werk en Zingeving (NL)

Research Master Theology and Religious Studies Religion, Conflict and Globalization
17-18 uur

Religion, Health and Wellbeing - Ethics and Diversity

Religion and Cultural heritage
18-19 uur

Religion, Health and Wellbeing - Geestelijke Verzorging (NL)

Religion, Conflict and Globalization

19-20 uur Postmaster LVHO - leraar Godsdienst en Levensbeschouwing

Research Master Theology and Religious Studies

De voorlichting is in het Engels, tenzij anders vermeld.

Aanmelden

Je kunt je per opleiding aanmelden, zo stel je je eigen voorlichtingsprogramma samen.

Kun je er niet bij zijn en heb je vragen over de opleiding, dan kun je ook contact opnemen met een van onze masterambassadeurs.

Of kom een dag meelopen met colleges met een van onze studenten.

De online voorlichting wordt opgenomen en is na afloop enkele weken beschikbaar op de RUG-website.