Over ons Actueel Voor de pers

Stoker, prof. dr. Janka

Janka Stoker

Janka Stoker (1970) studeerde sociale psychologie en arbeids- en organisatiepsychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen en promoveerde aan de Universiteit Twente op een proefschrift getiteld Leidinggeven aan zelfstandige taakgroepen. Van 1998 tot 2009 werkte ze voor Berenschot als senior management consultant, waar ze betrokken was bij vele grote veranderingsprojecten voor zowel profit als non-profit organisaties. In 2003 werd Stoker hoogleraar leiderschap en organisatieverandering aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen, waar ze directeur is van het leiderschapsinstituut In the Lead. Dit instituut houdt zich bezig met onderzoek, onderwijs en advies op het gebied van leiderschap en prestaties. Zie In The Lead voor wekelijkse blogs over actuele leiderschapsonderwerpen.

Het onderzoek van Stoker richt zich op leiderschap, macht, diversiteit, topmanagementteams, organisatieverandering en het middenkader. Dat leidt tot zowel (inter)nationale wetenschappelijke als praktijkgerichte publicaties. Stoker wordt geregeld door omroepen gevraagd leiderschap in de politiek van commentaar te voorzien. Zo besprak zij in RTL Z-programma ‘Ruttes rapport’ maandelijks het leiderschap van ministers van het kabinet Rutte I. Stoker zit in de directie van In the LEAD, het RUG expertisecentrum voor strategisch leiderschap. Ze is tevens voorzitter van de Raad van Commissarissen van de Economic Board Groningen.

Meer video's

• Stoker in What the Hague?! over politiek leiders (vanaf 26:06)

Eerder in het nieuws

Artikel Trouw

Contact en meer informatie

Publicaties

Er zijn geen publicaties gevonden die voldoen aan de criteria.

Laatst gewijzigd:16 januari 2024 16:30