Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuws

Hip lespakket maakt scholieren warm voor de logistiek

22 maart 2017

Basisschoolkinderen warm maken voor de logistiek, dat is de missie van hoogleraar Iris Vis. Samen met collega’s ontwikkelde zij een interactieve lesmethode voor leerlingen uit groep 7 en 8 die voor docenten gratis en eenvoudig is te downloaden op de website van onderzoekscentrum COPE. De lesmethode is onlangs gepresenteerd op basisschool De Wieden in Zwolle.

‘Ik wil leerlingen deze belangrijke sector laten ontdekken en hen laten zien welke mooie dingen er op logistiek gebied in Nederland gebeuren’, zegt Vis. Zij presenteerde het lespakket onlangs op basisschool De Wieden in Zwolle. De methode kwam tot stand met financiële ondersteuning door Dinalog, het Dutch Institute for Advanced Logistics.

Meer informatie

Video's RUG

Het online videomagazine Unifocus belicht wekelijks onderwerpen die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering. Andere video's staan in onze videoportal.

Laatst gewijzigd:15 september 2017 15:34
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 14 juni 2018

    Bringing Physical Internet to life

    Van maandag 18 tot vrijdag 22 juni vindt het vijfde internationale Physical Internet congres (#IPIC2018) plaats in Groningen. De Rijksuniversiteit Groningen organiseert dit congres samen met de logistieke sector. Meer dan 250 wetenschappers en vertegenwoordigers...

  • 11 juni 2018

    Een nieuw tijdperk voor organisationele relaties | Oratie David Langley | Dinsdag 19 juni

    Nieuwe, veelbelovende internet-afhankelijke technologieën zoals digital fabrication, internet of things, blockchain en distributed artificial Intelligence worden steeds populairder. Prof. David Langley geeft in zijn oratie een toelichting op zijn ideeën...

  • 08 juni 2018

    Lara Lobschat wint MOA Insights Scientist Award

    Lara Lobschat heeft de MOA Insights Scientist Award gewonnen. De universitair docent Marketing kreeg de prijs voor haar proefschrift over online communicatie. Vanwege de praktische relevantie kreeg ze voor haar onderzoek eerder een ‘early career grant’...