Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsWaar vindt u onsHuisstijlBasiselementenLogo

Het logo van de Rijksuniversiteit Groningen

RUG logo

Het logo van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) is er in verschillende varianten. Bij voorkeur wordt de horizontale variant toegepast, in de kleur rood. Voor situaties waarin dit niet wenselijk is kan de verticale variant worden gebruikt, in het zwart of in het wit. Voor de communicatie met internationale relaties of doelgroepen moet de Engelstalige variant van het logo worden gebruikt.

Het logo van de RUG kan worden uitgebreid met maximaal twee extra merkvermeldingen, gescheiden door slashes, de zogeheten logobalk. Omwille van de herkenbaarheid van het merk Rijksuniversiteit Groningen is het organisatieonderdelen van de RUG niet toegestaan om eigen sublogo’s te gebruiken.

Voor een goede uitstraling is het essentieel om het logo goed te gebruiken. Dat betekent onder meer dat het logo:

  • in principe altijd linksboven staat;
  • onversneden moet worden toegepast;
  • de nodige witruimte rond het logo in acht moet worden genomen.
Sociale media

Omdat het logo van de RUG niet erg geschikt is voor toepassing op sociale media, bestaan er speciale iconen. Dit icoon moet worden gebruikt voor alle officiële sociale media accounts en apps met de RUG, of een organisatieonderdeel van de RUG, als afzender. De verschillende varianten vindt u terug in de richtlijnen voor sociale media (via My University).

Deze richtlijnen zijn opgesteld ter bescherming van het merk ‘Rijksuniversiteit Groningen’. de organisatie, haar medewerkers en de gebruikers van sociale media.

De iconen zijn te vinden in de logobank.


Laatst gewijzigd:02 augustus 2018 12:34
printView this page in: English