Over ons Praktische zaken Branding & Visual Identity Toolkit

Tone of voice

We schrijven wat af als universiteit. Iedere dag weer. We sturen e-mails, maken nieuwsbrieven, verzinnen teksten voor op posters en verversen websites. De woorden die we daarbij kiezen, bepalen hoe wij klinken. Maar hoe klinkt de RUG precies?

Een eigen stem

Net als bij mensen, hebben ook organisaties een eigen stem. Een tone of voice die altijd herkenbaar is. Met woorden die bij ons passen. Die duidelijk maken wat wij belangrijk vinden. Woorden die laten zien wie wij als universiteit zijn. Een heldere, herkenbare en consistente stem is daarom belangrijk. Want wie onze teksten ook leest – student, collega, stadjer of politicus – wij zijn altijd de RUG.

Voor iedereen die schrijft vanuit de RUG: de Tone of Voice-gids helpt je op weg.

Laatst gewijzigd:13 april 2021 15:53