Over ons Beleid en strategie Erkennen en Waarderen

RUG festival Erkennen en Waarderen op 22 maart

Het Erkennen en Waarderen Festival is een evenement voor iedereen die geïnteresseerd is in het erkennen en waarderen van wetenschap, onderwijs en het academisch personeel. Tijdens het festival gaan we met jullie in gesprek over de voortgang en dilemma's van cultuur- en systeemverandering. We kijken uit naar een middag vol interactie en inspiratie! Om elkaar te ondersteunen en te inspireren, en om best practices uit te wisselen over het zo goed mogelijk faciliteren en waarderen van al het universitair personeel.

Het festival vindt plaats op 22 maart 2024 in het House of Connections. Het plenaire deel van het programma is online te volgen van 13.15 uur - 14.30 uur via de livestream .

12.30 uur: Inloop

13.00 uur: Welkom door de dagvoorzitters Merel Keijzer en Peter Verhoef en korte introductie namens het College van Bestuur door Jacquelien Scherpen.

13.15 uur:  Keynote door prof. dr. Lidewey van der Sluis
Titel: Leiding geven in 3D. 'Ik zie, ik zie wat jij goed doet.'

14.00 uur: Panelgesprek onder leiding van Merel Keijzer en Peter Verhoef over resultaten en dilemma's van het programma Erkennen en Waarderen bij de RUG met:
- Jacquelien Scherpen - rector magnificus
- Mladen Popovic - decaan RCM en lid van de commissie Erkennen en Waarderen
- Wiro Niessen - decaan Medische Wetenschappen
- Peter Timmerman - beleidsdirecteur bij FSE
- Marijke Leliveld - voorzitter van de YAG

14.30 - 16.15 uur: Workshops

16.30 uur: Afsluiting en borrel

Het programma gaat door met workshops die nieuwe inzichten bieden over het erkennen en waarderen van teamprestaties, open science, impact, interdisciplinariteit, over het beoordelen en ontwikkelen van onderwijskwaliteiten, en over ontwikkelgericht R&O-gesprekken voor wetenschappers en OBP.
Daarnaast is er tijdens deze workshops ruimte om elkaar te leren kennen en ervaringen te delen. Het volledige overzicht van de workshops met thema's en sprekers vindt je hieronder.

Keynote spreker Lidewey van der Sluis

Lidewey van der Sluis

Prof. dr. Lidewey van der Sluis is hoogleraar Strategisch Talent Management en Organisatorisch Leiderschap aan Nyenrode Business Universiteit. Van der Sluis brengt een frisse en economische kijk op traditionele HR-onderwerpen en sociale en psychologische dimensies van organisaties en arbeidsverhoudingen. Met haar kennis en ervaring op het gebied van economie (EconDrs, Universiteit van Amsterdam), management (PhD, Erasmus University Rotterdam en London Business School) en leiderschap (VU Amsterdam) onderzoekt ze het raakvlak tussen werkrelaties, bedrijfseconomie en talentmanagement.De toekomst van het werk staat centraal in haar denken en boodschap.

Aanmeldingen voor aanwezigheid tijdens de hele middag inclusief de workshops verlopen via het faculteitsbestuur van je faculteit of door een mail te sturen naar c.englert@rug.nl of w.tonkens@rug.nl.

Heb je interesse voor deelname aan de workshops?
Neem contact op met je Faculteitsbestuur!

Laatst gewijzigd:21 maart 2024 14:40