Over ons Beleid en strategie Erkennen en Waarderen

Gerelateerde links

Hieronder vind je een overzicht met links naar websites, e-magazines, video’s en boeken met meer informatie over erkennen en waarderen en de laatste ontwikkelingen daarvan binnen de academische wereld.

Website Erkennen en Waarderen

Op de website van het landelijke Erkennen en Waarderen programma vind je meer informatie over het programma. Ook worden op de website goede voorbeelden uit de praktijk gedeeld, blijf je op de hoogte van het laatste nieuws en worden er evenementen aangekondigd.

Position paper ‘Ruimte voor ieders Talent’

Kennisinstellingen en wetenschapsfinanciers (UNL, KNAW, NFU, ZonMw en NWO) stellen in de position paper ‘Ruimte voor ieders Talent’ vast wat er nodig is om te komen tot een betere balans in het erkennen en waarderen van onderzoekers en medewerkers binnen de academische wereld.

E-magazine Erkennen en Waarderen

Het E-magazine Erkennen en Waarderen geeft een inkijkje in de huidige stand van zaken van het programma. In het magazine vind je onder andere verdiepingsartikelen, video’s en verhalen uit de praktijk.

Website NWO

Ook op de website van de NWO vind je veel informatie over het Erkennen en Waarderen programma in de vorm van artikelen, video’s en interessante links.

Webinars Advancing Teaching Network

Op de website van Advancing Teaching, een internationaal initiatief om de erkenning, waardering en beoordeling van universitair onderwijs te verbeteren, vind je twee interessante webinars over dit onderwerp.

Jonge Akademie: Goed voorbeeld doet goed volgen

In het boek: Goed voorbeeld doet goed volgen van de Jonge Akademie, worden er aan de hand van praktijkvoorbeelden vijf concrete aanbevelingen gedaan in lijn met het ‘nieuwe’ beoordelen van wetenschappers. Daarnaast worden wetenschappers gevraagd naar hun ervaringen op het gebied van erkennen en waarderen.

Open Science

Open Science draagt bij aan het creëren van academische en maatschappelijke impact: essentiële aspecten voor goed onderzoek. Daarom wordt binnen het Erkennen en Waarderen programma Open Science actief gestimuleerd. Bekijk belangrijke informatie rondom Open Science. Voor vragen over Open Science die specifiek betrekking hebben op jouw vakgebied, neem je contact op met een van de Open Science ambassadeurs van jouw faculteit.

Meer informatie

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws rondom erkennen en waarderen? Volg Erkennen en Waarderen ook op Twitter of op LinkedIn.

Laatst gewijzigd:19 maart 2024 11:31