About us Organization Rules and regulations Education

Date:06 October 2021
Author:Groningen Topsportstudiestad
Marten Luiten op Fynona

Marten Luiten is door de FEI genomineerd voor de FEI Rising Star Award. De 20-jarige student bedrijfskunde won afgelopen zomer in het Spaanse Oliva maar liefst drie Europese titels tijdens het EK dressuur Young Riders.

De FEI is de internationale  bond van de paardensport. Jaarlijks worden door de bond prijzen uitgereikt aan de sporters die een bijzondere prestatie hebben geleverd in de paardensport. Marten is genomineerd voor de Longines FEI Rising Star Award. 'For a person aged 14 to 21 who demonstrates outstanding sporting talent and commitment,' zoals de FEI op haar website vermeld.

Op de website van de FEI wordt de Rijksuniversiteit Groningen ook genoemd: 'Alongside Fynona, Marten competes with four other horses from different owners. He studies business administration at the University of Groningen and likes to give riding lessons to help people grow. His next goal is to evolve to U25/Grand Prix level.'

Marten heeft voor de award concurrentie van drie andere internationale talentvolle paardensporters. Om Marten te helpen bij het winnen van de award kan er gestemd worden op de website van de FEI: FEI awards

Tags: sports