Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Medezeggenschap Universiteitsraad Wetenschapsraad

Wetenschapsfractie

Heb jij net als ons een passie voor onderwijs en onderzoek? Vergeet dan niet te stemmen bij de aanstaande universiteitsraad verkiezingen.

Als Wetenschapsfractie staan wij voor de volgende 10 punten:

1. Minder bureaucratie: Professionele autonomie voor docent en onderzoeker.
  2. Werken bij een universiteit waar academische kernwaarden tot hun recht komen.
  3. Een robuuste begroting waarin de middelen op een duurzame wijze naar onderwijs en onderzoek gaan.
  4. Bescherming van de privacy van werknemers. Wij zijn tegen de voorgenomen inzet van AI om het online gedrag van medewerkers te gaan monitoren.
  5. Geen lessen en tentamens roosteren tijdens herfstvakantie en voorjaarsvakantie.
  6. Een prettige eigen werkplek: Duurzaamheid en vergroening van de kantooromgeving.
  7. Minder werkdruk: De Student-staf ratio dient duurzaam te worden verbeterd.
  8. Meer baanzekerheid: Op het gebied van carrièreperspectief en arbeidsomstandigheden dienen medewerkers een gelijke behandeling te krijgen.
  9. R&O gesprekken moeten gedaan worden in het bijzijn van een onafhankelijke HR-medewerker.
  10. Minder misbruik van posities: Geef promotierechten aan ervaren UD’s en UHD’s.
Laatst gewijzigd:24 februari 2023 14:26