Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Medezeggenschap Universiteitsraad De Personeelsfractie

Financiën

• Maximaliseren van kostenefficiëntie door betrokkenheid van personeel en samenwerking:
    We pleiten ervoor om gebruik te maken van de expertise van ons personeel ter plaatse om gebieden te identificeren waar financiële besparingen kunnen worden gerealiseerd. Om deze bottom-up benadering van besluitvormingsprocessen te realiseren, is het belangrijk om het personeel bewust te maken van de externe druk die intern moet worden aangepakt. Deze proactieve betrokkenheid stelt ons in staat om middelen strategisch toe te wijzen, operationele processen te optimaliseren en samenwerkingsmogelijkheden met externe financiering te identificeren om extra inkomstenstromen te genereren. Door deze aanpak zorgen we ervoor dat elke budgettaire beslissing wordt geïnformeerd door inzichten van degenen die direct betrokken zijn bij de activiteiten van de universiteit.
  • Strategische toewijzing van middelen voor regionale en internationale initiatieven:
    We zien het in evenwicht brengen van regionale verplichtingen met internationaliseringsinspanningen als een kans om de budgettaire beperkingen op ons onderzoek en onderwijs te beheren. Door internationale perspectieven te integreren in onze regionale activiteiten vergroten we de aantrekkelijkheid van onze universiteit voor wereldwijde partners en belanghebbenden, waardoor we de mogelijkheden voor externe financiering en samenwerking vergroten. Verder pleiten we er voor de optie te onderzoeken om onze onderzoekers in het bedrijfsleven te laten werken wanneer de vraag naar onderwijs en onderzoek laag is, zodat ze weer gevraagd kunnen worden om les te geven aan onze instelling wanneer de vraag groot is. Dit bespaart dure onboardingkosten voor toptalent.
  • Optimalisatie van efficiëntie in werkcultuur, structuur en faciliteiten:
    Onze derde prioriteit is het optimaliseren van de efficiëntie in werkcultuur, organisatiestructuur en faciliteiten om aanzienlijke kostenbesparingen te realiseren. Door het stroomlijnen van besluitvormingsprocessen verminderen we de administratieve overheadkosten en operationele kosten. Daarnaast dragen initiatieven zoals het automatiseren van administratieve taken en het

efficiënt benutten van kantoorruimtes bij aan kostenbesparingen op de lange termijn. Door deze efficiëntiemaatregelen zorgen we ervoor dat elke budgettaire toewijzing gaat naar activiteiten die direct bijdragen aan de kerntaak van de universiteit: onderwijs en onderzoek.

Laatst gewijzigd:16 april 2024 12:03