Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Adviesorganen

Adviescommissie Functiebeperkte Studenten (ACF)

De Adviescommissie voor Functiebeperkte studenten (ACF) is een subcommissie van de Universitaire Commissie voor het Onderwijs (UCO). De taken van de ACF zijn:

1. Bijdragen aan beleidsontwikkeling en adviserend op te treden bij (nieuwe) processen en ontwikkelingen.
  2. Controleren en monitoren van de voortgang van de implementatie van het beleidsplan Functiebeperkte Studenten en de projecten digitale- en fysieke toegankelijkheid.
  3. Bijdragen aan de awareness rondom studeren met een functiebeperking.

De ACF bestaat uit 12 leden waarvan personeelsleden met relevante en uiteenlopende expertise en zes studentleden die studeren met een functiebeperking of chronische ziekte. Daarnaast zijn enkele medewerkers en studentenvertegenwoordigers aangesloten bij de ACF als geïnformeerde deelnemers (toehoorders).

Meer informatie over de ACF kan worden verkregen via de voorzitter, Hanneke van den Berg, of de ambtelijk secretaris Femke Munniksma.

Het beleidsplan studeren met een functiebeperking kan je hier downloaden.

Laatst gewijzigd:29 november 2023 09:38