Leeswijzers; Van collegebank tot klaslokaal

Menig middelbare scholier worstelt weleens met de verplichte leeslijst. Om leerlingen hierin te ondersteunen én te enthousiasmeren, ging een groep WEM-studenten (Writing, Editing, and Mediating) aan de slag met toegankelijke leeswijzers die VWO-leerlingen helpen bij hun voorbereiding op het examen Engels.
Van The Great Gatsby tot The Perks of Being a Wallflower en van Jane Austen tot George Orwell: een breed scala aan auteurs en werken kwam voorbij. De studenten kregen de opdracht om leeswijzers te maken die leerlingen niet alleen ondersteunen bij het begrijpen van literaire teksten, maar hen ook leren deze in hun historische context te plaatsen en er een onderbouwde mening over te formuleren.

Onder begeleiding van dr. Ann Hoag, dr. Tekla Mecsnóber, gingen de studenten aan het werk. Dit heeft geleid tot unieke en bruikbare materialen, die niet in de bureaula verdwijnen maar daadwerkelijk ingezet zullen worden.
De Scholierenacademie gaat de leeswijzers namelijk aanbieden aan middelbare scholen. Zo kunnen de scholieren ook echt genieten van informatieve en creatieve leeswijzers om het leesplezier te vergroten!
Laatst gewijzigd: | 16 september 2025 10:39 |