Maatschappij/bedrijven Wetenschapswinkels Taal, Cultuur en Communicatie Projecten Menu

Ssst! Wij doen hier onderzoek!

Hoe communiceren we als buurtbewoners met elkaar? En werken de afgesproken leefregels in onze wijk? In het project Ssst! Wij doen hier onderzoek!, trekken bewoners van de Schilderswijk, de gemeente Groningen, WIJ Groningen en de RUG gezamenlijk op in een vragenlijstonderzoek over sociale cohesie in de Schilderswijk Groningen. Het moet een beeld geven van hoe er tussen bewoners onderling en tussen bewoners en de gemeente wordt gecommuniceerd, en inzage geven in de effecten van de communicatiecampagne Ssst!.

Een van de Ssst! borden in de Schilderswijk

Zo'n 100 tweedejaarsstudenten van het vak Communicatie en Informatiewetenschappen (CIW) voeren het onderzoek uit binnen het vak Questionnaire and Interview Design. Ze worden begeleid door een onderzoekscommissie waarin alle betrokken partijen plaatsnemen: bewoners, gemeente, studenten, docenten, preventiecoach, overlastcoördinator en de Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie. Woont u in de Schilderswijk en wilt u meer over dit project weten, kijk gerust rond op onze website of stuur ons een mail op tawi rug.nl.

Laatst gewijzigd:29 november 2023 11:41