Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Unifocus: Jacobus Cornelius Kapteyn

For Infinity: interview met honorair hoogleraar Piet van der Kruit over J.C. Kapteyn
29 januari 2014

De Rijksuniversiteit Groningen bestaat in 2014 vierhonderd jaar. Dat wordt gevierd (15 mei - 15 juni 2014) met een feestelijk programma; thema For Infinity (400). Wat maakt de universiteit tot wat ze nu is: een onderwijs- en onderzoeksinstelling van formaat? Welke mensen, ideeën, gebeurtenissen uit het verleden spelen een rol? Wie zeker herinnerd moet worden is Kapteyn, hoogleraar in de astronomie. Honorair hoogleraar Sterrenkunde Piet van der Kruit legt uit waarom.

Unifocus is het online videomagazine van de Rijksuniversiteit Groningen waarin nieuwswaardigheden op het gebied van onderwijs, onderzoek en valorisatie worden gepresenteerd. Het verschijnt circa 30 keer per jaar.

Laatst gewijzigd:05 oktober 2017 11:17