Over ons Actueel Nieuws

Lustrum 410 in beeld

Een fotoverslag van het lustrum 2024
24 mei 2024

Het lustrum 410 jaar RUG zit er weer op! Geniet van een paar foto's van alle feestelijkheden.

Onze rector magnificus Jacquelien Scherpen opende de lustrumweek, die werd gevolgd door een bake-off voor het Academiegebouw. Zo'n 25 bakkers presenteerden hun taart aan een jury waaronder Inge Sikkens (deelneemster van 'Heel Holland Bakt') die de winnende taart uitkoos.

Woensdag vond de sportdag plaats op Zernike Campus, waar medewerkers en studenten konden deelnemen aan een volleybaltoernooi en spannende sporten konden uitproberen. 'S avonds was het Festival der Verwondering in de Stadsschouwburg.

Donderdagmiddag deden studenten met verschillende culturele achtergronden mee aan de 'Making Connections Lunch'. In de avond streden 40 teams van studenten en medewerkers om de eer tijdens de pubquiz.

Op vrijdag werden vier eredoctoraten uitgereikt aan dr. Kate Crawford, dr. Tedros Ghebreyesus, ir. Gerrit Hiemstra en prof. dr. Mariana Mazzucato. 'S avonds was het tijd voor het grote feest in de Suikerfabriek. Het lustrum werd zaterdag afgesloten met een fietstocht en de Alumnidag.

Foto's: Gerghard Taatgen, Angelo Roga, Yke Ritsema, Henk Veenstra en Romy Postma

Laatst gewijzigd:29 mei 2024 08:57