Assessment en Feedback
|
|
Assessment |
H. (Hajo) Meijer MSc.
Prof.dr. J.W. (Jan-Willem) Strijbos
|
Feedbackdialogen |
Prof.dr. J.W. (Jan-Willem) Strijbos
|
Feedback verwerking |
|
Peer assessment |
Prof.dr. J.W. (Jan-Willem) Strijbos
|
Peer feedback |
Prof.dr. J.W. (Jan-Willem) Strijbos
|
Bewegen en leren
|
|
Bewegen en leren |
Prof.dr. R.J. (Roel) Bosker
dr. M.J. (Marijke) Mullender-Wijnsma |
Bewegingsonderwijs |
drs. H. (Harm) Naayer
M. (Marinda) Spithoff MSc.
dr. A.C. (Anneke) Timmermans
|
Cognitieve ontwikkeling
|
|
Cognitie en meta-cognitie |
dr. H. (Hester) de Boer
|
ICT en onderwijs
|
|
Computer Ondersteunend Samenwerkend Leren (CSCL) |
Prof.dr. J.W. (Jan-Willem) Strijbos
|
Digitale geletterdheid |
dr. J.M. (Jolien) Mouw
|
Hybride onderwijs, afstandsonderwijs, online onderwijs |
dr. J.M. (Jolien) Mouw
|
Onderwijsontwerp van (simulatie-gebaseerde) leeromgevingen |
dr. J.M. (Jolien) Mouw
|
Technologieondersteunend leren (TEL) |
Prof.dr. J.W. (Jan-Willem) Strijbos
|
Grootschalig onderzoek
|
|
Cohortstudies |
drs. H.M. (Harm) Naayer
|
Peilingen |
Prof.dr. R.J. (Roel) Bosker
|
Methodologie
|
|
Betrouwbaarheidsintervallen |
dr. R. (Rink) Hoekstra
|
Clustermethoden |
Prof. dr. M.J. (Matthijs) Warrens
|
Discourse analyse |
dr. M.I. (Marjolein) Deunk
|
(Onderwijs) evaluatieonderzoek |
Prof.dr. R.J. (Roel) Bosker
|
Fuzzy classificaties |
Prof. dr. M.J. (Matthijs) Warrens
|
Gebruik en misbruik van statistiek |
dr. R. (Rink) Hoekstra
|
Inferentiële statistiek |
dr. R. (Rink) Hoekstra
|
Inhoudsanalyse van communicatie |
Prof.dr. J.W. (Jan-Willem) Strijbos
|
Interbeoordelaarsbetrouwbaarheid |
Prof. dr. M.J. (Matthijs) Warrens
|
Meta-analyse |
dr. H. (Hester) de Boer
|
Multilevel modellen |
Prof.dr. R.J. (Roel) Bosker
dr. A.C. (Anneke) Timmermans
|
Oogbewegingen |
dr. D.D.N.M. (Danny) Kostons
|
Significantietoetsing |
dr. R. (Rink) Hoekstra
|
Sociale netwerkanalyse |
dr. J. (Jasperina) Brouwer
|
Toegevoegde waarde/leerwinst |
dr. A.C. (Anneke) Timmermans
|
Niet-cognitieve ontwikkeling
|
|
Burgerschap |
dr. R. (Ralf) Maslowski
drs. H. (Harm) Naayer
|
Executieve functies (executief functioneren) |
dr. D.D.N.M. (Danny) Kostons
|
Gedrag in de klas |
dr. M. (Mariëtte) Hingstman
|
Motivatie |
Prof. dr. H. (Hanke) Korpershoek
|
Peer relaties |
dr. M.A. (Marij) Veldman
|
Sociale integratie |
drs. H.M. (Harm) Naayer
|
Sociale vaardigheden |
dr. J.M. (Jolien) Mouw
|
Zelfregulerend leren |
dr. H. (Hester) de Boer
dr. D.D.N.M. (Danny) Kostons
|
Onderwijsbeleid
|
|
Culturele diversiteit |
dr. M.I. (Marjolein) Deunk
|
Evidence based onderwijs |
Prof.dr. R.J. (Roel) Bosker
Prof. dr. H. (Hanke) Korpershoek
|
Internationalisering |
drs. H.M. (Harm) Naayer
|
Onderwijsbeleid |
dr. R. (Ralf) Maslowski
|
Onderwijseffectiviteit |
dr. A.C. (Anneke) Timmermans
|
Onderwijsinnovatie |
dr. J.M. (Jolien) Mouw
|
Onderwijsorganisaties |
dr. R. (Ralf) Maslowski
|
Onderwijstoezicht |
dr. A.C. (Anneke) Timmermans
|
Schoolbesturen |
M. (Marinda) Spithoff MSc.
|
Schoolcultuur |
I.J.M. (Inge) Wichgers MSc.
|
Vergelijkende onderwijskunde |
dr. R. (Ralf) Maslowski
drs. H. (Harm) Naayer
M. (Marinda) Spithoff MSc.
|
Onderwijs- en leerprocessen
|
|
Groepsdynamiek en interactie |
dr. J. (Jasperina) Brouwer
|
Interacties in de klas |
dr. J.M. (Jolien) Mouw
dr. M.A. (Marij) Veldman
|
Levenslang leren |
dr. J. (Jasperina) Brouwer
|
Leergemeenschappen |
dr. J. (Jasperina) Brouwer
Prof.dr. J.W. (Jan-Willem) Strijbos
|
Leerkracht-leerling interacties |
dr. M.I. (Marjolein) Deunk
|
Leermogelijkheden in de klas |
dr. M.N. (Mayra) Mascareño Lara
|
Leerprocessen |
dr. J.M. (Jolien) Mouw
|
Leren en instructie |
dr. M.N. (Mayra) Mascareño Lara
dr. M.J. (Marijke) Mullender-Wijnsma
dr. M.A. (Marij) Veldman
|
Onderwijs- en instructieontwerpen |
dr. J.M. (Jolien) Mouw
dr. M.J. (Marijke) Mullender-Wijnsma
M. (Marinda) Spithoff MSc.
Prof.dr. J.W. (Jan-Willem) Strijbos
|
Professionele ontwikkeling |
dr. J. (Jasperina) Brouwer
dr. J.M. (Jolien) Mouw
|
Professional Learning Communities |
dr. J.M. (Jolien) Mouw
|
Samenwerkend leren / coöperatief leren |
dr. J.M. (Jolien) Mouw
dr. M.J. (Marijke) Mullender-Wijnsma
dr. M.A. (Marij) Veldman
H. (Hajo) Meijer MSc. |
Werkplekleren |
dr. J. (Jasperina) Brouwer
|
(On)gelijke kansen
|
|
Ambitie ouders |
dr. H. (Hester) de Boer
|
Differentiatie |
dr. M.I. (Marjolein) Deunk
|
Keuzetheorieën
|
M.A. (Monique) Dijks MSc.
Prof. dr. H. (Hanke) Korpershoek
Prof. dr. M.J. (Matthijs) Warrens
I.J.M. (Inge) Wichgers MSc.
|
Leerkrachtverwachtingen |
dr. H. (Hester) de Boer
dr. A.C. (Anneke) Timmermans
|
Leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften |
dr. M. (Mariëtte) Hingstman
|
Referentieniveaus |
Prof.dr. R.J. (Roel) Bosker
|
Onderwijstransities |
drs. H.M. (Harm) Naayer
M. (Marinda) Spithoff MSc.
dr. A.C. (Anneke) Timmermans
|
(On)gelijke kansen |
Prof.dr. R.J. (Roel) Bosker
dr. M.A. (Marij) Veldman
dr. M. (Mariëtte) Hingstman
|
Overgang primair- naar voortgezet onderwijs |
drs. H.M. (Harm) Naayer
M. (Marinda) Spithoff MSc.
|
Passend onderwijs |
dr. M. (Mariëtte) Hingstman
|
Prestaties Friese leerlingen |
dr. H. (Hester) de Boer
|
Profielkeuze |
M.A. (Monique) Dijks MSc. |
Schooladviezen |
dr. A.C. (Anneke) Timmermans
|
Schoolloopbanen (algemeen) |
Prof. dr. M.J. (Matthijs) Warrens
|
Schoolloopbanen (vo) |
M.A. (Monique) Dijks MSc.
I.J.M. (Inge) Wichgers MSc.
|
Schoolsystemen |
Prof. dr. H. (Hanke) Korpershoek
drs. H.M. (Harm) Naayer
M. (Marinda) Spithoff MSc.
|
Ontwikkelingspsychologie
|
|
Ontwikkelingspsychologie |
dr. A.W. (Alma) Spijkerboer
|
Neuropsychologie |
dr. A.W. (Alma) Spijkerboer
|
Taalontwikkeling
|
|
Begrijpend lezen |
dr. M.J. (Marijke) Mullender-Wijnsma |
Schrijfvaardigheid |
|
Taal- en geletterdheidontwikkeling |
dr. M.I. (Marjolein) Deunk
dr. M. (Mariëtte) Hingstman
|
Tekstkwaliteit |
|
Tutoring |
dr. M. (Mariëtte) Hingstman
|
Voor- en vroegschoolse educatie
|
|
School readiness |
dr. M.N. (Mayra) Mascareño Lara
|
Voor- en vroegschoolse educatie |
dr. M.I. (Marjolein) Deunk
dr. M.N. (Mayra) Mascareño Lara
|