Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Onderzoek Wetenschappelijke integriteit

Publication package voor promovendi

Voor elke promovendus van de GGSL is een persoonlijk map aangemaakt op de Y-schijf van de Faculteit: een Publication Package.

De map is voorzien van je naam en P-nummer en je vindt hem via het zoekpad: Y:\staff\jur\GGSL\Publication Packages

Deze map bedoeld om alle bestanden in op te slaan die te maken hebben met je dissertatie zoals bijvoorbeeld tekstbestanden en andere publicaties, literatuur, verslagen en onderzoeksdata. Belangrijkste redenen voor het gebruik van een Publication Package zijn:

a. De Y schijf geeft een optimale beveiliging tegen het verlies van gegevens, zoals een goede backup maar ook ‘restore’ functie van eerdere versies;

b. Via de Y schijf kun je veilig bestanden delen met je promotor/supervisor zodat deze inzicht in je vorderingen heeft (kan ‘meekijken’);

c. De gegevens na je promotie en vertrek bij de RUG gaan niet verloren vanwege het verwijderen van je account (je persoonlijke X schijf);

d. De data van empirisch onderzoek blijven beschikbaar voor eventueel hergebruik of vervolgonderzoek;

e. Eventuele persoonsgebonden gegevens worden gecontroleerd, conform de AVG, bewaard en op de afgesproken termijn vernietigd.

In dit document (PDF) leggen we een en ander verder uit, ook hoe je je bestanden veilig kunt overzetten en wie er toegang toe hebben. En natuurlijk waar je terecht kunt met vragen.

Als je geen map met je naam ziet, neem dan s.v.p. contact op met Anita Kram.

Voor andere onderzoekers

Ook niet-promovendi worden uitgenodigd om gebruik te maken van een Publication package, zeker als ze met meerdere personen samenwerken. Neem in dat geval s.v.p. contact op met de Privacy & Security coördinator van de Faculteit, Maarten Goldberg.

Laatst gewijzigd:17 maart 2022 16:17