Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Onderwijs Postacademisch Onderwijs

Actualiteiten Verbintenissenrecht

Deze cursus gaat door!
Logo van de belangrijkste punten verstrekker

Wat zijn de ontwikkelingen in het verbintenissenrecht geweest in het afgelopen jaar? In deze cursus geven mr. dr. T. Jonkers en mr. S.S.Y. Engelen u een overzicht, zodat u weer helemaal bij bent.

Deze cursus is bijzonder interessant voor juristen en advocaten die zich bezighouden met het verbintenissenrecht.

Over de docenten

decoratieve afbeelding

Mr. dr. T. (Tobias) Jonkers is universitair docent Verbintenissenrecht aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daarvoor was hij werkzaam bij de Universiteit Maastricht. Hij is actief op het terrein van het (algemene) contractenrecht en is als auteur onder meer actief voor de Groene Serie.

decoratieve afbeelding

Mr. Sara Engelen is verbonden aan de vakgroep Privaat- en Notarieel Recht van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). Na het afronden van haar studie in 2003, eveneens aan de RUG, is Sara ruim 12 jaar werkzaam geweest in de advocatuur, waarna zij de overstap heeft gemaakt naar de universiteit. Zij heeft eerst enkele jaren onderwijs gegeven aan het Molengraaff Instituut voor privaatrecht van de Universiteit Utrecht en is sinds 2019 werkzaam bij de RUG. Zij geeft verbintenisrechtelijke vakken binnen de studierichting Nederlands Recht en het LLM-programme, daarnaast doet zij (promotie)onderzoek met als onderwerp: de bescherming van de zwakke partij bij de vaststellingsovereenkomst.

Alle informatie op een rijtje

Docenten

Mr. dr. T. Jonkers
docent verbintenissenrecht aan de RUG