Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Felix Pot wint prestigieuze Van der Knaap Proefschriftprijs van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen

Proefschrift Felix Pot

Felix Pot heeft de prestigieuze Van der Knaap Proefschriftprijs van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen gewonnen. Hij ontvangt deze prijs voor zijn onderzoek naar de beleving van bereikbaarheid in landelijke gebieden, waarover hij zijn proefschrift in september 2023 heeft verdedigd. Dit is de eerste keer dat een promovendus van de Rijksuniversiteit Groningen deze prijs in de wacht sleept.

De KHMW Van der Knaap Proefschriftprijs voor Sociale Geografie en Regionale Economie is in 2009 ingesteld door de Maatschappij uit de baten van het Fonds Van der Knaap, ontstaan uit een schenking van de heer Prof. dr. G.A. van der Knaap aan de Maatschappij. Deze aanmoedigingsprijs is bedoeld voor onderzoekers die in het jaar van toekenning niet langer dan drie jaar geleden zijn gepromoveerd, en beloont oorspronkelijk onderzoek op het gebied van de sociale geografie en regionale economie.

De prijs van 10.000 euro wordt vanaf 2010 iedere drie jaar toegekend door het bestuur van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen, na advies van een door de Maatschappij speciaal benoemde commissie. De uitreiking vindt plaats op 28 mei.

Laatst gewijzigd:28 maart 2024 12:21