Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Op zoek naar innovatieve oplossingen door jonge talenten? Stuur uw case in voor de MKB Business Challenge!

19 mei 2016
MKB Business Challenge

Ben u werkzaam bij een MKB en heeft u een vraagstuk waarvoor u de input van onze jonge talenten goed kunt gebruiken? Meld u aan voor de MKB Business Challenge. Studenten van de Rijksuniversiteit en de Hanzehogeschool Groningen gaan dan aan de slag met uw vraagstuk en presenteren hun oplossing op de Dag van de Innovatie van de Kamer van Koophandel op 29 september.

Waarom meedoen?
  • Kosteloos advies op maat door jonge professionals onder begeleiding van deskundigen
  • Toegang tot kennis en experts bij de Hanzehogeschool en de Rijksuniversiteit
  • Uw bedrijf onder de aandacht op de Dag van de Innovatie van de Kamer van Koophandel
Uw vraagstuk onder de loep

Vorig jaar hebben twintig bedrijven zich al opgemaakt voor de toekomst. Met een vraagstuk uit de praktijk waar jonge talenten zich in hebben vastgebeten. Laat u zich dit jaar inspireren door de volgende generatie professionals?

Meer informatie?

Voor meer informatie, bel Kelvin Klijnsma op tel. 06 - 33 31 63 99.

Aanmelden

Aanmelden kan tot uiterlijk vrijdag 3 juni.


Enkele voorbeelden van ondernemers die u voorgingen:

  • Hoe kan een traditioneel reisbureau over 20 jaar nog steeds winstgevend zijn?
    Een traditioneel reisbureau, een Gronings familiebedrijf, bestaat al heel lang en heeft veel trouwe klanten. Eigenlijk lijkt er niets aan de hand te zijn, maar overal worden online reizen aangeboden en het vaste klantenbestand vergrijst. Hoe kan het reisbureau over 20 jaar nog steeds een winstgevend bedrijf zijn? Waar moeten ze in investeren om toekomstbestendig te zijn?

  • Hoe moet een technisch bedrijf mee gaan in the internet of things en smart industries?
    Concepten zoals ‘the internet of things’ en ‘smart industries’ vragen om nieuwe toepassingen in de producten van een technisch bedrijf in hydraulica. Het bedrijf gaat hierin nog niet mee en de concurrenten wel. Moeten ze ook mee in deze ontwikkeling of juist niet? Wat is de impact van smart industries op het bedrijf en hoe zouden ze dit moeten toepassen op hun producten?

Lees meer over de MKB dag van vorig jaar.

Laatst gewijzigd:08 november 2017 14:32

Meer nieuws

  • 21 januari 2019

    Change | Oratie Nancy Kamp-Roelands op 22 januari

    Door grote uitdagingen op het gebied van milieu, maatschappij, economie en technologie veranderen onze omgeving snel. Ook de rol van het bedrijfsleven in de samenleving verandert. Het idee dat een meer waardengedreven bedrijfsmodel voor meerdere stakeholders...

  • 16 januari 2019

    Een bonuskaart voor hartpatiënten

    Zoveel mogelijk wasmiddel en ketchup verkopen is niet langer de heilige graal in marketing, stelt hoogleraar Tammo Bijmolt. Zo werkt hij mee aan een spaarprogramma dat hart- en vaatpatiënten moet stimuleren tot medicijnentrouw en gezond gedrag. ‘Onderzoek...

  • 15 januari 2019

    Resultaatgerichte aansturing in de publieke sector verhoogt motivatie én prestaties

    Het gebruik van resultaten bij de aansturing van medewerkers heeft ook in de publieke sector positieve effecten. Zogenoemde resultatenaansturing verhoogt de extrinsieke motivatie van medewerkers en leidt tot betere prestaties van de afdeling. Dat concluderen...