Over ons Actueel Evenementen Promoties

Coarse-grained molecular dynamics simulation of transport through the nuclear pore complex

Promotie:Dhr. A. Ghavami
Wanneer:23 mei 2014
Aanvang:12:45
Promotors:prof. dr. ir. P.R. (Patrick) Onck, prof. dr. ir. E. (Erik) van der Giessen
Waar:Doopsgezinde Kerk
Faculteit:Science and Engineering
Coarse-grained molecular dynamics simulation of transport through
the nuclear pore complex

Simulaties van transporteiwit in celkern

Het proefschrift van Ali Ghavami is gewijd aan onderzoek aan het mechanisme van transport tussen de celkern en het cytoplasma. Ghavami maakte gebruik van grofschalige moleculaire dynamica simulaties van ongestructureerde eiwitten in het nuclear pore complex (NPC). Dit model is gebruikt om in te gaan op verschillende vragen over de rol van de ongestructureerde FG-Nups in het transport tussen de celkern en het cytoplasma.

Het onderzoek werd uitgevoerd aan het Zernike Institute for Advanced Materials. Ghavami gaat door als postdoc aan het Forschungszentrum Jülich.