Over ons Actueel Evenementen Promoties

Valuing the welfare effects of air pollution in the Jinchuan mining area

Promotie:Dhr. Z. Li
Wanneer:26 juni 2014
Aanvang:11:00
Promotor:prof. dr. H. Folmer
Copromotor:dr. J. Xue
Waar:Academiegebouw RUG
Faculteit:Ruimtelijke Wetenschappen
Valuing the welfare effects of air pollution in the Jinchuan mining
area

Dagelijkse informatie over luchtvervuiling zet bewoners aan tot voorzorgsmaatregelen

Zhengtao Li onderzocht de invloed van luchtvervuiling in de Jinchuan-mijnstreek (China) op het welzijn van lokale bewoners. Hij concludeert dat vermindering van luchtvervuiling een belangrijk langetermijnbeleidsdoel is om het welzijn van de bewoners te verbeteren. Vermindering van luchtvervuiling verhoogt de mate van welzijn sterk, al hebben verhoging van inkomen en opleidingsniveau een nog groter effect.

Li toont aan dat kennis van de ernst van de lokale luchtvervuiling een positief effect heeft op de perceptie van gezondheidsrisico’s. Hij beveelt lokale overheden aan om dagelijks informatie te verschaffen over de mate van luchtvervuiling. Ook zouden overheden meer moeten wijzen op de gezondheidsrisico’s ten gevolge van luchtvervuiling, en op de mogelijkheden om deze risico’s te verminderen. De perceptie van gezondheidsrisico’s zet bewoners aan tot voorzorgsmaatregelen, constateert Li. De betalingsbereidheid hiervoor kan oplopen tot 3,5% van het gezinsinkomen. Tot slot concludeert hij dat een veiliger afstand moet worden nagestreefd tussen woongebieden en de locatie van de mijnbouw en aanverwante industriële activiteiten.

Zhengtao Li studeerde Regional Economics aan de Northwest A&F University in China. Hij verrichte zijn onderzoek bij de afdeling Economische geografie van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen. Het onderzoek is gefinancierd door de Chinese Scholarship Council.