Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Yess BSS

Nieuws

YESS BSS Follow-up vragenlijst over COVID-19 effecten op early career onderzoekers binnen GMW

Vorig jaar heeft YESS BSS een vragenlijst uitgestuurd om de impact van COVID-19
op early career onderzoekers binnen onze faculteit te onderzoeken. De uitkomsten zijn gedeeld met het faculteitsbestuur en YESS BSS heeft aanbevelingen gedaan (zie ook het mindwise-blog). We beginnen nu aan een tweede jaar van leven en werken onder COVID-19 maatregelen en we denken dat het belangrijk is om opnieuw te kijken hoe het gaat met early career onderzoekers en nieuwe aanbevelingen te doen aan het bestuur. Daarom willen we jullie graag uitnodigen om de follow-up vragenlijst in te vullen.

Pre-registratie sessies: kick-off op 3 november 2020

Vanaf 3 november organiseren de Open Science Community Groningen (OSCG) en YESS BSS op structurele basis informatie bijeenkomsten en tweemaandelijkse vraag en antwoord sessies (Q&A) over preregistratie.

Heb je vragen over preregistratie of heb je hulp nodig?

Je bent van harte welkom bij de volgende sessies:

• 3 november 2020, 13:00 - 14:00 (algemene info sessie)
  • 19 januari 2021, 13:00 - 14:00 (preregistratie Q&A)
  • 1 maart 2021, 13:00 - 14:00 (preregistratie Q&A)
  • 3 mei 2021, 13:00 - 14:00 (algemene info sessie)
  • 7 september 2021, 13:00 - 14:00 (preregistratie Q&A)
  • 8 november 2021, 13:00 - 14:00 (preregistratie Q&A

Stuur een mail naar info openscience-groningen.nl met als subject ‘deelname preregistratie sessie d.d. ’. Je ontvangt dan de link voor de online sessie.

De OSCG brengt daarnaast ook korte preregistratie tutorials uit voor iedere stap van het preregistratie proces, gemaakt door Yoram Kunkels. Voor een overzicht van de verwachte tutorials, hier een sneak preview!

Hoe ervaren early career onderzoekers bij GMW het werk tijdens COVID-19?

Lees de Mindwise blog geschreven door YSS BSS members Tina Kretschmer, Anita Keller, en Laura Baams over hoe early career onderzoekers aan de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen hun werksituatie ervaren tijdens COVID-19. De blog bevat een samenvatting van de uitkomsten van een YESS BSS vragenlijst van medio april 2020, de reactie van het faculteitsbestuur, als ook een oproep aan de faculteit om aandacht te hebben voor zorgen rondom verminderde onderzoeksvoortgang en mentale gezondheid.

Laatst gewijzigd:18 april 2023 14:54