Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Expertisecentrum Sociale Wetenschappen, gezondheid en welzijn

Expertisecentrum Sociale Wetenschappen, gezondheid en welzijn

Wist u dat voor een lang en gezond leven sociale relaties misschien wel net zo belangrijk zijn als stoppen met roken?

De Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen (GMW) biedt een nieuwe kijk op gezondheid en welzijn. Waarom? Omdat we…

…. sociale relaties als essentieel beschouwen voor gezondheid en welzijn.
…. individuele gezondheid in een bredere context onderzoeken, met aandacht voor sociale en institutionele domeinen.
…. ons richten op zowel kwetsbaarheid als veerkracht in verschillende gezondheids- en welzijnsgerelateerde situaties.
…. proberen te leren van mensen die gezond en tevreden zijn gedurende hun levensloop, en niet alleen van mensen die aan (ouderdoms)ziekten lijden.
…. onderzoeken welke gezondheids- en welzijns interventies het beste werken en waarom.

Geïnteresseerd in wat we doen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van interessante publicaties, activiteiten en evenementen.

Er is op dit moment geen nieuws dat aan uw criteria voldoet.