Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen PedOn 50 jaar orthopedagogiek

50 jaar Orthopedagogiek in Groningen

50 jaar Orthopedagogiek

Op 8 juni viert Orthopedagogiek Groningen haar 50-jarig bestaan. We organiseren een symposium in de Springerzaal van MartiniPlaza te Groningen.

In een gevarieerd programma zullen lezingen door (internationale) sprekers worden verzorgd. De lezingen gaan over orthopedagogisch onderzoek bij diverse doelgroepen en in diverse settings (ambulant, residentieel, pleegzorg). We kijken niet alleen terug, maar laten ook ‘the state of the art’ zien en blikken vooruit.

Naast lezingen zullen er interviews worden gehouden met orthopedagogen die zich in heel diverse werkvelden bewegen (ook buiten de orthopedagogiek) en bijvoorbeeld opkomen voor de rechten en belangen van kinderen. Onze grote groep PhD’s zal in een videopresentatie laten zien hoeveel toekomst Orthopedagogiek Groningen heeft. En dat de energie en swing er echt inzitten zal zonder twijfel duidelijk worden door het afsluitende optreden van de Orthoband.
Tijdens de dag in de MartiniPlaza zal een aantal uitgeverijen en een wetenschappelijke boekhandel met een eigen stand aanwezig zijn voor verkoop van literatuur.

Kortom: voor elk wat wils! Wij kijken ernaar uit u te ontmoeten op 8 juni!

Meer informatie over onder ander het programma, maar ook verhalen uit de oude doos en foto’s die het 50-jarig bestaan van Orthopedagogiek Groningen illustreren zijn te vinden op deze speciale website.

Goed nieuws: deze dag is geaccrediteerd door het Accreditatiebureau NIP Kinder- en Jeugdpsycholoog (K&J) / NVO Orthopedagoog-Generalist (OG). Er kunnen totaal 8 punten voor worden behaald. Deze punten zullen worden bijgeschreven in PE online. Voor diegenen die deze dag ook voor hun SKJ registratie wilen gebruiken; dit dien je zelf door te voeren. Een certificaat van deelname volgt z.s.m.

Orthopedagogiek 2018
'50 jaar Orthopedagogiek Groningen' wordt mede mogelijk gemaakt door:
Laatst gewijzigd:05 april 2019 11:36