Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen PedOn

Jeugd centraal tijdens opening academisch jaar faculteit GMW

26 augustus 2016
Youth on Stage
De opening van het academisch jaar van de faculteit GMW op donderdag 8 september draait dit jaar om de jeugd. Onder de titel 'Youth on Stage, short talks on youth studies' geven drie onderzoekers van de faculteit, ingeleid door prof. dr. Greetje Timmerman, hoogleraar ‘Jeugd als Sociaal Verschijnsel’, een inkijkje in hun onderzoek naar de jonge generatie. Drs. Wieke Dalenberg onderzoekt de romantische en seksuele ontwikkeling bij jong volwassenen. Kinderen in probleemgezinnen staan centraal in de bijdrage van dr. Jana Knot en dr. Tina Kretschmer gaat in op het pestonderzoek aan onze faculteit en dan met name het pestgedrag op de middelbare school.

De officiële opening van het academisch jaar wordt verricht door de nieuwe decaan van de faculteit prof. dr. Kees Aarts. De theatergroep Stranger Things Have Happened geeft na elke presentatie een theatrale reactie.

Datum en tijdstip

De opening vindt plaats in de Kouwerzaal. De zaal is open vanaf 15.30uur en het programma start om 15.45uur. Alle lezingen zullen dit jaar in het Engels zijn. Na afloop van de lezingen is er een informele borrel in de Orangerie.

Laatst gewijzigd:05 april 2019 11:17