Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen PedOn

14 December uitreiking Han Nakken prijs 2018 & lezing Kees Erends (uitnodiging)

22 november 2018

Op vrijdag 14 december 2018 wordt voor de vijfde maal de Han Nakken prijs uitgereikt. Deze prijs is een initiatief van het Research Centre on Profound and Multiple Disabilities en wordt tweejaarlijks uitgereikt voor de beste wetenschappelijke prestatie en de opmerkelijkste praktijkprestatie op het gebied van personen met Zeer Ernstig Verstandelijke en Meervoudige Beperkingen (ZEVMB).

De prijsuitreiking en de daaraan gekoppelde Han Nakken lezing vindt plaats in het Van Swinderen Huys (Glazen zaal) aan de Oude Boteringestraat 19 in Groningen. De Han Nakken lezing wordt dit jaar uitgesproken door drs. Kees Erends, lid Raad van Bestuur van 's-Heerenloo.

Programma 14 december

14.00 uur - Glazen zaal open

14.15 uur - Opening door prof. dr. Annette van der Putten

14.30 uur - Han Nakken Lezing door drs. Kees Erends, (lid Raad van Bestuur ‘s-Heerenloo) - Samen werken in de behandeldriehoek”

15.00 uur - Voorstellen van de genomineerden door prof. dr. Annette van der Putten

15.15 uur - Korte presentaties van de genomineerden

15.50 uur - Prijsuitreiking door prof. dr. Annette van der Putten, juryvoorzitter

16.00 uur - Sluiting door prof. dr. Marleen Janssen, met aansluitend receptie

Wilt u aanwezig zijn bij de uitreiking? U kunt zich opgeven voor 7 december 2018 via het mailadres HN-prijs2018@rug.nl. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Over de Han Nakken Prijs

Het Research Centre on Profound and Multiple Disabilities van de afdeling Orthopedagogiek van de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen looft iedere twee jaar, in samenwerking met de Stichting OOO, de Han Nakken Prijzen uit voor de beste wetenschappelijke prestatie en de opmerkelijkste praktijkprestatie op het gebied van personen met Zeer Ernstig Verstandelijke en Meervoudige Beperkingen (ZEVMB).

Over Han Nakken

De Han Nakken lezing en de Han Nakken prijzen zijn een eerbetoon aan het werk van de in juli 2010 overleden prof. dr. Han Nakken. Hij wordt gezien als pionier op het gebied van onderzoek naar het verbeteren van zorg voor personen met zeer ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen. De lezing is een initiatief van het Research Centre on Profound and Multiple Disabilities (PMD). Met dit initiatief wil het Centre het gedachtegoed van Han Nakken eren.

Meer informatie over de Han Nakken Prijs.

Laatst gewijzigd:13 juli 2021 11:29